Mat lördag.

Ja,det är faktiskt lördag idag och jag har inte skrivit sedan i onsdags här.
Ledig har jag varit idag oxå.

Men vi börjar med torsdagen vilket var lucia dagen.
Då hade jag hoppats på att jag kunde säga att jag gått
ner -30kg,men det fattades lite.
Jaana tyckte jag kunde säga att jag gått ner det ändå men......
Dennis skulle ha lucia på dagis kl 15,30 och jag skulle börja jobba 12-22,15
så mina utsikter var inte så bra....
Men jag bestämde att ta en sen lunch och ställa bilen under Hemköp,
då kom jag iväg fort.Så jag kunde vara med på hans sista firande på dagis.
Sara kom oxå och Göran och Tobias var där.
Åh det var så fint så.
Det är lite roligt med den avdelningen för dom använder mycket teckenspråk.
Så luciasången var det tecken hela tiden.
Racade tillbaka sedan och hann faktiskt med kaffe oxå...

Fredagen var lite annorlunda oxå,
skulle ju handla till Lingarögården och killarna skulle
vara hos Sara för Göran skulle ut med jobbet på Texas och äta.
Hade köpt med en kyckling oxå när jag kom till Sara så vi åt
den tillsammans innan vi for hem.
Hade inte varit hemma länge förrän Göran kom hem!
Mätt och belåten..........
Jag åt en sallad som jag hade med hem.

Och nu sitter vi här en lördagskväll...
Det har varit en riktig lagamat lördag.
Började redan kl 8 med att griljera skinka och göra 2 saffranssockerkakor.
For och handlade lite Lingarölax,sparde ena uppe av 2 sidor färsk, fast fryst....
Dukade på Lingarögården inför lucia i morron.
Åkte till Sörskogen med Tobias,till en klasskompis.
Sedan träffade jag Anna på stan.
Gick omkring och handlade lite och sedan Hemköp innan vi for hem.
Åkte en snabbis till Furulundsvägen och handlade till killarna från moster
Jenny som åker till Norge en vecka och sedan direkt till Maråker.
Hemma igen med Tobias vid 15.
Gjorde 3 pajer, morot, broccoli med valnötter och en anjovispaj.
Inspirerad från Cafe´Måsen, dom var jättegoda.
Har inte fått recept men hoppas dom blev snarlika ändå.
Göran såg jag hade tagit upp köttfärs och trodde det skulle bli köttfärssås och makaroner,
men det var ju till köttbullarna jag skulle ha på julbordet.
Men på nåttvis så hade jag lovat han skulle få pannbiffar av dom???!!!
Så det var bara att blanda till det.
Men han var med och hjälpte till oxå så det gick så bra.
Ringde Anna och bjöd henne med så hon kom när det var nästan klart.
Gjorde en pannacotta till efterrätt, och med Lingaröhallon till.
Tog det lungt och donade på här bara.
Anna åkte vid 4 min i 8.Så då satte killarna på pysen i väldig fart och
sedan så var det Svensson,Svensson och natti efter det. 

Ja,det var det.
Har tagit upp revben och mera köttfärs nu i kväll,
så det blir det i morron.
Tog även upp karre´bitar oxå.
Kan vara gott det med.
Så i morron är det matlagning och luciafirande på Lingarögården.
Mamma och pappa kommer och killarna ska på kalas.
Oj, det blev mycket nu men så är det!

Natti!

Kommentarer
Postat av: Emma

trevlig vecka du haft ju! =) sov gott du! =) o ha sedan en trevlig tredje advent imorn. =)

2007-12-15 @ 22:49:37
URL: http://thabojan.blogg.se
Postat av: Charming man

Vad har du önskat dig i julklapp? :)

2007-12-15 @ 23:45:19
URL: http://failures.blogg.se
Postat av: lovingnurse

hej! ha en bra natt :)

2007-12-16 @ 00:16:22
URL: http://lovingnurse.blogg.se
Postat av: Petra

Tagit det lite lungt så där...*S*
Då undrar jag hur mycke du gör när du har mycke att göra?? Ja blir ju trött å stressad bara av att läsa om det...Men jag vet ju att du tycker det är roligt att fixa å dona med mat,så jag vet ju att du njuter medans du håller på,annars så hade jag bett dig lugna ner dig,så du inte är sönderstressad till jul (för det hade jag varit om jag skulle kocka som du gör)
Ja tycker oxå du kan runda av å säga att du gått ner 30 kilo, några gram hit eller dit va spelar de för roll. Det viktiga är ju att du varit så duktig å fixat så många många kilon.
Kramis från en snart ihjäl jobbad Petra ;)

2007-12-16 @ 08:29:42
URL: http://petraw73.blogg.se
Postat av: Hanna

Ursäkta om jag har snöat in på det här med viktnedgången - men alltså, hur sjuttsingen har du klarat av 30 kilo (ja, du har gått ner 30 - nåra gram hit eller dit spelar ju ingen roll) med ALL GOD MAT som du lagar! Det vattnas ju i munnen bara man läser om dina kulinariska läckerheter!!! Du måste vara väldigt ståndaktig, för det finns ju inget svårare än att avstå när det finns en massa gott att äta av. Att avstå när kylskåpet är tomt är ju liksom inte lika utmanande!...

2007-12-16 @ 09:58:25

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0