Onsdag idag.

Ja,nu är det några dagar sedan igen jag skrev.

Men det kan nog sammanfattas med ett ord:Besök.

Måndagen började med att vi bjöd våra långväga vänner från Tranås på frukost.

image529

Så här mysigt hade vi det på verandan redan kl 10 på måndags morron.
Var ut och matade lite till hönsen och kollade in hallonen.
Annika ska ha en lite baby snart inte 3 veckor kvar heller.
Jätte kul att se dom för det blir bara några timmar varje sommar när dom har kommit upp.
Men lika trevligt varje gång.
Dom stannade på fika och for när det började närma sej lunch.
Då hade Angel kommit.
Fixade med pannkakor när hon var här.
Mös på lite i solen.
Killarna lekte med sina kompisar och vi fick sitta och prata.
Det blåste på lite så vi flyttade runt och hittade tillslut en plats där det inte blåste.
Hon for till stan efter middagen.
Då dök Jörgen upp.
Han kom själv,Maja var hos mamma och Sofia tränade.
Han var lite hungrig så han fick rester från middagen,medans vi fikade.
Stannade tills det var sängdax för killarna.

Tisdagen jobbade jag tills kl var 4.
Hemma vid halv 5.
Då var redan Maja och Jörgen där.för hon skulle sova hos oss.
Åt och innan fika så ringde Anna och hon och Wille kom ut en sväng.

Idag har jag varit ledig.
Anna och Wille kom ut redan före 10.Då gick vi ner till stranden,
hade bestämt att ha en dag där.
AnnaBritta och Alice kom oxå efter en stund.

image530

Här sitter alla och fikar.

image531

Härliga badpojkar.
Vi lära gå upp vid 12 för att åka på kalas och skjutsa Maja till mamma.
Resten av gänget stannade kvar.
Killarna och Göran var på kalas och jag och Maja gick på stan.
Var på Lindex och handlade lite till henne och sedan på små affärer
runt stan innan Linda slutade och vi sade hej då.
Hämtade upp killarna och Göran på kalaset och for hem.
Anna och Wille var kvar nere vid stranden.
Gjorde mat när Sara hade kommit.
Var ner och badade med Sara.
Anna rensade mitt jordgubbsland och jag fick ta bort lite av
mina odlingar som inte velade.
Dom for vid 20 sedan tog jag in killarna och stoppade dom i duschen.
Göran hade åkt med traktorn vid 18 och kom hem nu vid 23.
Lagom tur??
Skönt att vara själv nån minut,som jag inte varit på nån dag.
Men så ska det vara,masssor av folk här, när det är sommar.
Pratade just om lillstugan och där har inte nån sovit på hela sommarn.
Och det brukar det ju vara nån som gör.
Nattinatti nu.
Har bara 3 dagar tills jag går på 2 veckor mamma ledigt.
Ska försöka i morron med att få bort halva lördagen i varjefall om jag inte kan få bort hela.

Kommentarer
Postat av: Angel

Tack för en trevlig måndag!!! Det var härligt att få umgås lite och bara vara! Ses nästa söndag!
Kramar till familjen

2007-08-02 @ 22:03:04
URL: http://angel.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0