Hemma igen.

Ja,nu har vi kommit hem hela familjen.
Vi for ju ut till Agön och Storhamn i går.
 Var en samma när vi kom så vi lade oss med bredsida till i lä,som vi tyckte.
Det var lite väl mycket moln,så vi kollade en film direkt.
Kännde det började gunga lite,då hade det kommit en segelbåt och en till var på väg.
Gick och sade hej för det var bekanta till Göran.
Kollade klart på filmen och gick sedan upp.
Dom tråkade oss lite över att vi låg med bresidan till och att vinden
skulle vända så vi tog och gick runt bryggan och lade oss på ankare.
Det kom några stänk just när vi skulle till och äta.
Hade bara plockat från kylskåpet så det var ,inlagd strömming,kallrökt lax bröd och lite sånt.
Mätta och belåtna tog vi en promenad över till Agö kapell.
Där var det lite kusligt för alla som hade flaggstänger hade dom på halvstång.
Skulle hälsa på en dagisfröken till Dennis
men hon var inte där så vi vet inte varför det var halvstång heller.
Gick dom 2 km tillbaka och mös på bryggan.

image569

Gissa om härligt!!??
Räddningstjänsten båten hade kommit med ett gäng på svensexa.
Kröp under kapellet när det började skymma.
Kollade en film till,käkade lite ost och kex och jag drack lite vin till.....
Lade oss innan den var slut och fortsatte kolla i säng.
Den var inte så bra så Göran somnade och jag var rädd
för att batteriet till båten skulle ta slut,så jag knäppte av.
 
I morse vaknade vi inte förrän kl var halv 9.
Tänkte vi skulle kolla en till film då på morronen
men det var inte läge för det när det såg ut så här....

image570

Tog och hoppade i en sväng innan frukost,men det visade sej ,när jag kom upp.....
Att det bara var 12-13 grader i vattnet.
Men det känndes inte som det.
Solade en stund och åt sedan.
Gick när kl var runt 11.
For mot Enånger och Borka brygga.
Åt världens största baugett,Görans med massor av räkor och min med sikröra.
Hemma i Lingarö vid 3 hämtade killarna vid 4.
Ja, nu är vi här då alltså och Göran har vaknat och det är dax för mat tydligen.
Vi höres,och glöm inte min pixbox där det finns mera bilder.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0