Första 4 timmars pass gjort.

Och gud så kul det var.
Det börjades med prat och presentation och lite om hur man ska vara med hästar.
Men det var när vi skulle sitta upp som jag kännde att nu blev jag närvös.
Men väl uppe i sadeln så gick det bara bra.

Vår lilla Petter var lite stingslig när vi tog ut honom i gången för ryktning och borstning,
men han lungnade ner sej när det kom fram träns och sadel.

image572

Här står han fördig för lilla promenaden ner till ridhuset.

Ska jobba idag mellan 8-16 sedan direkt dit igen till kl 20,30.
Ser fram emot det lika mycket som igår.
Har ju skrittat bara än men vad jag har skrittat i natt då....
-Rör på bäckenet som om ni går,sade ridläraren och det har jag gjort i natt och andats.
-Stilla med överlivet och följa hästen med armarna.
-Långa kliv och nu korta kliv.
Det funkade och jag kom på mej själv med att sitta och flina.

Nej nu är det dax att väcka killarna för dagis och fritids.
Hejsannhopp.
Ps,änn så länge känner jag bara vart jag har sitt knölarna,men i dag ska vi ju trava oxå...ds.

Kommentarer
Postat av: Lena

Vad skoj med ridskolan!! Hoppas att du får möjlighet att fortsätta :)

2007-08-21 @ 12:24:15
URL: http://livetpalandet.blogg.se
Postat av: Anna..

Va kul.. Lite avis.. ringde i lördags m någon hade stängt av telefon.. Puss A

2007-08-21 @ 12:41:05
Postat av: Petra

Gud va kul det låter...
va ju hundra år sen jag red nu ju (ja på en häst alltså)
Såg nu att det va på kvällstid,trodde att det va på dan du va där jag..
kramis..

2007-08-22 @ 13:11:41
URL: http://petraw73.blogg.se
Postat av: jana

ghjfhj

2007-08-22 @ 14:30:34

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0