Tror jag fått till påsken nu....

Men nu börjar det likna nått.
Bara det att nu är det så sent att jag inte riktigt orkar....
Men ska göra ett tappert försök.
Här har dom radiostyrda båtarna kommit fram.
Men om vill inte riktigt svänga och göra som killarna vill,
så då får moster rycka ut.

124276-290

Dax för påsk middagen och då ska små fingrar vara med och hjälpa till,
en liten stund ivarje fall.
Potatisgratängen tar form.

124276-291

När den och lammsteken åkt in i ugnen var det dax för påsk jakten.
I sedvanlig ordning hade pappa och mamma ritat ihop en skattkarta som dom
med förenade krafter skulle lyckas hämta påsk ägg efter......

124276-292

Vilket gick väldigt bra till en början eller när Tobias
fattade att morfar måste visa....

124276-293

Här sitter hela gänget och lurar vart nästa kan vara.
Jennys ägg fick det letas länge och väl efter även
hon fick oxå fundera vart hon lagt dom

124276-294

Sedan kom Irene och Hans och det vankades förrätt av Jenny,
Kräftstjärtssoppa och till varmrätten kom då potgraten och lammsteken.

124276-295

Även snappsarna tittade fram då och eftersom det inte hör
till vanligheten att min man dricker annat än cola så måste det förevigas....
Inte änns pappa hann med,så han var oxå i chock tillstånd!!
Men vi tänkte att han somnar nog snart,men inte det heller.

124276-296

Irene hade gjort dessa mumsiga bakelser till efterrätt.
Till dom kaffe och godis.

124276-297

Tobias tyckte dom var supersmarriga och åt nästan 2.

124276-298

Dennis blev lite pömsig och kröp upp i Irenes knä.
Det var en riktigt trevlig påsk i Maråker.
Åkte hem på påskaftons eftermiddagen.
Åkte till stan och var till några kompisar och blev bjuden på paj och sallad.
Gick sedan på folkan men det var inte nå känt folk och inge
bra musik så det var inte så lyckat,kul att varit ut ändå!!
Påskdan kom Sara,Jörgen och Maja.Vi grillade ute och krattade en del.
Bara myspys var det.
Annandan for vi till bonden Jansson och hälsade på.
Som vanligt kommer man ju in i deras värld,men det fanns lite tid för oss en stund.
Och när vi pratat en stund gick vi till kossorna.
Då hade det just kommit ett tvillingpar,kalvarna var inte torra än när vi såg dom.
Super söta.
När vi kommit hem och det blivit em så tänkte jag åka och träna
men då ringde svärföräldrarna och kom på fika så då slapp jag träna......
Dennis somnade ute på verandan och det hade kännts på dan att han inte var riktigt frisk.
Han var varm och hostade.
Så på tisdags morron efter att vi varit upp 3ggr på natten och han kräkts så
var det bara att ringa jobbet och säga att jag skulle vara hemma.
Skjutsade Tobias till skolan samtidigt som Dennis och jag for på hälso centralen
för jag vela dom skulle kolla hostan.Fick medicin.
Sedan sov vi tillsammans till Göran och Tobias kom hem.
Över 4 timmar blev det.
Dennis orkade inte nått utan tittade och sov om vartannat.Men han vela inte vara själv.
Onsdagen sov vi tills kl var 9 tror jag.
Tobias var hemma men han var så snäll och kollade tv han.
Sara kom och skulle hämta Tobias,för en tur på stan, och då fick Dennis i sej lite
isglass och då vände det och han fick lite styrka tillbaka.Var väl ok och lekte lite på em/kvällen.
På torsdags fm skjutsade vi Tobias till skolan,och sedan hem.
Han vekade pigg men hosta förståss.Men när han åkte till Göran
för jag skulle till Gävle på årsmöte så hade han blivit trött igen.
Somnade när dom åkte hem och sov till morron efter,med
avbrott för att kissa och sätta på pyjamas.Det blev 14 timmar han sov då!!
Hemma och donade på fredagen.Mamma kom på kvällningen och sov kvar i lill stugan.
Vi åt tacos när hon kom.
I morse berättade hon,att hon haft sällskap var väl att ta i,
men på andra sidan väggen fanns en mus mest troligt.
Var in och handlade och ade hej då när hon åkte hemmåt.
Pappa hade varit i fjällen och fixat med en jakt stuga.Och skulle komma hem ikväll.

Ja,det var väl hela veckan det långt blev det ivarje fall.
Har jobbat min mastodont dag idag:9,45-20,45.
Har bara till 15 i morron sedan är jag ledig måndag!!

Kommentarer
Postat av: Anna

Vilken härlig påsk. Tänk, jag blir nästan alltid hungrig när jag läser din blogg...
Kramis Anna

2007-04-15 @ 17:59:43
URL: http://booparn.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0