-07´s påsk snart över.

I dag är det annandag påsk.
I går måste jag ringa på jobbet för att fråga om jag skulle jobba idag.
Men det skulle jag ju inte.
Det var ju måndag idag,men när det var nyårsdan så fick jag ju jobba
fast det var måndag och jag hade inte sett nått schema nu.

På långfredags morronen for vi ju söder ut till Maråker.
Hade lilla hönshuset med oss.
Det första Göran säger när vi kommer ut på Lingarövägen var
-Vi får se om detta går.
Då blev jag skraj för det blåste ju på riktigt  bra oxå.
Men det gick så bra så.
Vi bytte bil till pappas när vi kom ner och dom fortsatte till Ockelbo.
Mamma,jag,Jenny och killarna for till E-center och handlade lite.
Killarna fick ett par till nya skor b.l.a.
Hem till stugan och förberädde mat.

Men innan det hann vi med den återkommande skatt jakten.
Dom hade ritat en karta som dom tyckte var riktigt bra.....
Och där fanns utmärkt vart det låg ägg.
Tobias blev så ivrig att han bara sprang och Dennis skulle visa så han stod på näsan han.
Men när lilla syster varit ut med sina hade det blitt nått tok på kartan...
Men efter funderingar och letande så hittades dom!!!

Jenny fixade förrätten en soppa med kräftstjärtar,riktigt god var den.
Vi hade knäckis och pesto med creme fraiche till oxå.
Jag hade med mej lammstekar som vi lät gå på bara 150 grader.
En härligt saftig potatisgratäng åt vi till det.
En chevré kräm gjorde vi oxå.Sallad på spenat blad och fetaost.
Efterrätten hade min moster Irene med sej.
En bakelse på rulltårta med grädde och jordgubbar toppad med pistage nötter.
Till det kaffe och massor av godis.
Så när vi sent om sider skulle gå in och lägga oss var vi fortfarande ordentligt mätta.

Det var långfredagen det ,återkommer med dom
andra dagarna för farmor och farfar är på väg nu. 
Kanske jag hinner med bilder då.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0