Som på posten....

Hej!
Konstig rubrik va?
Men det känns nästan så.
När jag kom hem från Stockholms resan sov ju Dennis när dom hämtade mej.Dagis personalen hade ju sagt att han varit hängig hela dan.Han kom till oss vid 3.30 på natten och var jättevarm.Fick vatten och en supp i rumpan sedan sov vi en stund till.
Han var jättehängig och varm hela dan.
Vid 3 stod plötsligt Sara i dörren.Tittade lite på tv och gjorde fika åt oss.Dennis orkade nästan inte äta.Sara och jag satt kvar vid fikabordet och pratade en stund ,Dennis gick till rummet.Men han kom snart tillbaka och kröp upp i mitt knä.Precis när vi tänkte flytta oss till vardagsrummet ringde telefonen.Sara tog med Dennis och jag blev kvar i köket.När jag pratat en liten stund bara kom Sara med en sovande Dennis.Dom hade inte hunnit få på tv heller innan han hade somnat.Lade honom i vår stor säng och där sov han tills det var kväller.Tittade upp när vi skulle äta men vela inte ha nått.
När jag var in och frågade om han vela ha vatten så följde han med upp.Tog lite vatten sedan satt han i Görans knä och halvsov.Gick och satte sej i hallen,undrade vad han gjorde,då hade han kräkts på sin hand.Hann precis in på toa innan han kräktes ordentligt.
Sade hej då till Sara och Erika,som gått ut hit och fått mat.
Bäddade åt Dennis på golvet under Tobias säng.Vilket var tur för vid 2.30 så började det igen.Var upp en gång i timmen med honom hela natten fram till 6.30.Ibland var det kräk och i bland bara hosta.

När Göran och Tobias åkt och vi lagt oss i stora sängen så började jag känna på Dennis.Det står skrivet att vattkoppor börjar med feber eller koppor i hårbotten.
Dennis hade en stor i hårbotten mitt uppe på, 2 små vid ena örat och 2 små på andra sidan.Stället där han kliat sej igår såg nu ut som en koppa oxå.
Och feber har han ju haft flera dagar nu.När jag pratade med dagis igår sade dom att det var flera som var hemma med feber och att jag skulle höra av mej om det blev vattkoppor.Ska ringa strax.
Så det var det.
Nu vet vi vad vi har framför oss.Om 2 veckor är det Tobias tur,då har Dennis just blivit frisk.
Och med den erfarenhet jag har så blir det värre för den andra.....
Ska försöka få tag i en medicin som gör att det inte ska klia,Tobias hade den när han var liten mot eksemen.
Lurade i Dennis lite alvedon flytande så han är lite piggare nu.
Låg i morse och grät och vela åka till dagis.
Men det får vi ju se när det blir.

Och det var ju inte slut med elände där.
När vi lagt killarna igår så började tv´n i vardagsrummet knäppa mer än vanligt.Den har tydligen gjort så några dagar men i går så blev den hel paj.Göran slog av den fortsom bara den men jag hann se att det blev konstigt på bilden.Försökte starta den igen men det gick inte samma ska hände då med ,ingen riktig bild utan mera som en regnbåge liksom.
Så nu är vi utan stortv .Det var konstigt att kliva in i vardagsrummet utan att den stod där.
 Ska låna en på Görans jobb tills vi hittar en.Onoff ,tror jag det var,öppnar ju snart.
Den var "bara" 10 år och det tyckte vi var lite lite för att gå sönder.

Ja,det var det det.
Sedan är det alltid grejor på jobbet som händer när man är borta,
men just nu orkar jag inte ta in nå mera.
Ska kolla lilltv med min prickiga kille nu!

Kommentarer
Postat av: Angel

Krama om den prickiga killen från mig! Minns än idag hur det var när jag hade prickar över hela kroppen.... Usch.

2006-12-07 @ 11:37:43
Postat av: jana

Tack.Det behövs lite uppmuntran nu.När han inte sovit har han gråtit sej genom dagen,vill till dagis!
Kramis Jana

2006-12-07 @ 18:43:37

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0