Hemma igen!

Ja nu har jag varit ute på min färd till fjollträsk och över till Åland.

Vilken resa!

Det var länesedan jag hade så kul.
Det började ganska tidigt på måndags morron.
Tåget gick kl 07,01.
Så Göran fick väcka killarna så dom följde med när Göran skulle skjutsa mej,
Vilket var bra för då fick jag träffa dom längre.Sedan for dom hem och åt,för Göran började inte förrän 9.
Jag och Maria åkte härifrån.Satt tyvärr och åkte baklänges och då kan jag bli lite yr och illamående.Men följde Marias råd och blundade och slappnade av.Då gick det skapligt.
I Söderhamn klev Lillemor och Lena på dom undrade vart vi satt.I vagn 3 sade jag,men dom kom aldrig så jag måsta ringa tillbaka och fråga vad som hänt.Då visade det sej att vi satt i fel vagn men på rätt nr!!
Det var jag som hade sagt åt Maria vart vi skulle gå,ops!
Rättade till problemet och i Gävle klev flera från styrelsen på.
När vi kom till Stockholm var det en rejäl promenad sedan kom vi fram till Avd.20 s lokaler där vi lyssnade på en Anders från LO-TCOs biståndsnämd.
Promenerade en sväng till ut på stan och åt lunch på ABF´s lunchställe.Tillbaka så skulle vi kolla på en dvd men det funka inte så vi fick några frågor från Kauko istället.
Sanna ,vice ordf i handels,kom och pratade lite med oss och eldade upp oss om alliansens förslag till a-kassa bla annat.
Taxin kom och hämtade oss vid 4 och släppte av oss vid Vikingterminalen.
Nu började det bli verklighet!!
Vi fick efter lite väntan här,och lång väntan där,kliva ombord!
Nästan alla hade rummen bredvid varanndra,det var samma korridor ivarje fall.
På vånig 10 var det ,så högt har jag aldrig bott dom 2 gånger jag åkt båt!
Vi packade upp sedan bar det av till både fika och taxfree.Vi hade julbord förrän kl 9,så lite måste man ju äta.Vilade på rummet en stund och jag kan säga att det var ganska lyhört där!!
Några av våra vänner hade redan satt i gång och festat på ....

Nej nu måste jag sova ,skriver mer i morron.
Dennis och jag ska vara hemma och dona då!
Fortsättning följer alltså!!

Kommentarer
Postat av: Hanna

Kom igen med fortsättningen nu! Man bli ju nyfiken:)

2006-12-06 @ 10:42:33
Postat av: jana

Redan fixat,men vissa godsaker är utelämnade förstoss;)

2006-12-06 @ 11:23:01

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0