Fortsättning.

Ja då var det dax att ta i tur med resten av resan.
Har ju skrivit lite på förra bloggen,så har du inte läst den så börja där!

Vi samlades nästan alla utanför dörrarna i korridoren.En gång innan jag gick ut ur rummet hörde jag nån säga-Nu kommer vakterna bara så ni vet.Men det minskade inte styrkan på ljudet där inte.Och inte tror jag nån vakt kom heller.

Vi gick ner tillsammans och fick bord till julbuffe´n. Det var gratis vin och öl där.Vi hade 4 bord som vi fick.Hämtade förrätterna och sedan var det varmrätter och till slut blev det ju efterrätter.

Gott,tyckte jag det var men dom jag satt med hade dom mest konstiga smaker tror jag.För det var inte gott och det var konstigt och,jag vet inte allt det var fel på.Jag tyckte det var roligt för det fanns bl.a. lutfisk och sås som jag inté ätit på åratal.Aladåber och fläskrullader,varm skinka med 4 olika senaper till var det,ja det fanns ju nästan allt.Fick anstränga sej att inte äta för fort eller hämta mera mat innan allt hade smält.Tog ett glas vitt och ett glas röt med lite seven-up i.Efter efterrätten så hade nästan alla gått.Jag och en tjej blev kvar vid vårat bord.Så vi fortsatte med lite ostbricka oxå.

Visste inte vart alla var men hade kollat in att det fanns en karaoke ställe så dit gick vi.Där var det inte så mycket folk ,men några av våra höll hov där.Så vi stannade där med dom och sjöng och dansade.Köpte en kalluakaffe där.Kaffe,grädde och kallua.Mmm,den var god.Discot var i samma lokal,club seven,så karaoken slutade vid 23.30 och discot körde igång.Gick över till Fun Club där Fernandoz spelade.Fick dansa även där både vanlig och lite inproviserad bugg:)
Fast när vi dansade vanlig fick jag höra att jag styrde,men......Skyllde på att jag bara brukar dansa med killarna hemma.;)Gick tillbaka till discot och dansade lite mera.

Träffade folk från Njutånger där.Visade sej att vi har gemensamma bekanta.Dom visste vilka Göran jobbade med.
När vi var nere i rök avdelningen visade det sej att vi har en trubadur med i styrelsen om man får tro på det.Han fick igång alla som stod där och flera kom,sjöng och lyssnade.Alla tyckte det var jätte bra och det var det!!

Till discot och dansade lite mera,som tur var hade dom en vatten automat som vi kunde dricka ur hur mycket vi vela.Så det blev bara det resten av kvällen.Var redan uppe i stämning så det behövdes inte nå mera och så tänkte jag på styrelsemötet dan därpå.Kom till hytten vi 1 ungefär.
Sov gott till kl var 7.15,vaknade bara till lite nu och då när båten rörde sej eller nån var högljudd i korridoren.

Duschade och gick ner till frukost ,där det faktiskt redan satt lite folk.Och det första jag fick höra var ju att jag hade styrt när vi dansade!!
Åt länge och mycket,underbar frukost.Satt kvar när båten gick så det var lite läckert.Upp i hytten och bytte om.
Det hade pratats om att det skulle bli kulingvarning då på dan och det blåste upp ganska bra faktiskt.Hade lite illamående känningar när vi kom in på mötet men hamnade bredvid ett panorama fönster så det gick över,och med kallt vatten förstoss.Vi var ju bara ute på öppet hav ca en timme sedan lungnade det ned sej.

Mötet var slut redan kl 12.30 så då var det några som skulle på taxfreen igen ,så jag följde dom.Hade handlat för över 600 på måndagen.Men drickandet blev ju så billigt så då handlade jag lite godis oxå.

Var och åt världens räk sallad sedan.Gick och packade klart så det bara var att hämta väskan sedan vi lyssnat på Janna Krantz med bas.

Men hua vad alla had bråttom,när vi kom med våra väskor fick vi stanna i trappen för det var så mycket folk redan.Blev lite nervös för vi måsta hinna med bussen som gick 15.45 för tåget gick 16.30.Men det gick så bra så.Alla som skulle med hann.Resan hem gick oxå bra.Sov en ordenlitig stund,tror jag.

Väl hemma så kom hela familjen och mötte mej.Dennis hade somnat,han hade mest troligt feber hade dom sagt på dagis.hade varit loj hela dagen.Åt en macka med Tobias och sedan var det natti för honom.Packade upp alla godsakerna för Göran och vi åt lite tillsamans.

Det var skönt att vara hemma även om det varit riktigt roligt.

I natt kom Dennis och var varm.Fick lite vatten och en supp i rumpan,sedan sov vi en stund ,till Tobias kom och skulle sova med oss.Det blir lite trångt nu för tiden när alla ska vara med.
Vi gör väl inte så många knop idag .Har legat och kollat på dvd,har ju bara det på killarnas rum.
Kanske en lugn promenad lite senare.
Kom ihåg att skriva kommentarer!!

Kommentarer
Postat av: Hanna

Kul att få "vara med på resan":) Men vaddå "utelämna vissa godsaker"?????!!!! Grr - om igen nu!:)

2006-12-06 @ 11:32:04
Postat av: Angel

Roligt att höra att ni hade det bra! Du längtade till något bra! :) Får man smaka lite på det ni köpte?! ;)
Krama om Dennis lite från mig så kanske han blir lite friskare.
Nu ska jag börja plugga igen,
Kramar till er båda!

2006-12-06 @ 13:56:34
URL: http://angel.blogg.se
Postat av: Anna

Åh...Jag vill också äta julbord... och frukostbuffé... Det var länge sedan jag åkte på nå'n Finlandsbåt nu men jag glömmer inte det underbara julbordet som jag åt sist. Hur mycket som helst att välja på. Det måste ha varit konstiga kräsna människor som du delade bord med. Ha det gott, nu blev jag hungrig.
/Anna

2006-12-07 @ 14:41:19

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0