Skriver redan!

Gissa om härlig tur vi hade i dag i ridhuset??!!
Hur härligt som hellst!!
Såg när jag kom, med andan i halsen, efter att först ha jobbat till 15,
och lämnat killarna som skulle vara ensam hemma för
Göran hade åkt på hockey han med,
att jag skulle ha Vestus!!!!!!!
Han är hur underbar som hellst att rida,
MEN inte nå kul alls att göra iordning:(
Det var bara att andas lite och gå in och lådsas som om man inte var rädd.
Fick gå runt med honom ett och ett halvt varv innan jag fick ta på honom i boxen.
Men redan där så visade jag nog honom vem som bestämde.
Sedan uppförde han sej,har ju sett när en annan i en
annan grupp har haft honom och då är han inte snäll.....
Men han nästan stod och sov när jag jorde iordning honom.
Det var när vi kom till sadeln han vaknade.
Tränset fick jag ta hjälp med för då hade jag blivit sen.
Sedan när vi kom till ridhuset var det bara att sitta upp, med en som höll honom.
Hur härligt som hellst var det idag.
Vi red rakt med bara nacken böjd både i skritt och trav.
Det gick väldigt bra.
Massor av trav var det redan från början.
Även galopp hann vi med och det gick jättebra.
Det var bara första varvet jag inte fick honom att galoppera.
Jag vela samla honom lite innan vi skulle galoppera, men han vela ha fart.
Så det fick han nästa gången och då gick det av bara tusan!!
Börjar bli lite sugen på att hoppa nu faktiskt.
Skulle vara roligt.
Det var ingen som skulle ha honom så jag tog hand om honom efter oxå.
Då är det riktigt ultimata men ridskolan, då är det värt varje krona!!

Så nu sitter jag här efter en riktigt härlig helg.
I går blev det allt som jag skrev om i tidigare inlägg.
En hel korg med trattisar fick vi ihop i skogen.
Massor av övningar kan vi göra i Erikas ridbana med slanorna vi tog in.
Pontus var riktigt bra i hoven igår,så vi ska nog tömmköra i morgon med våra nya slanor.
Efter Åkre och skogen for vi hem och åt lunch,
sedan var det badkalas i Iggesund.
Det gick jättebra, som vanligt var jag som vuxen nästan själv som badade.
Var på Nois och åt lite thai efter badet.
Göran hann inte till badet men han åt med oss.
Jag tyckte killarna skötte sej väldigt bra.
Tobias och jag var på Hemköp och köpte lite
lördagsgodis innan vi for hem.
Mös på hemma bara.
Dennis somnade i soffan igen, det gjorde hen på fredagen oxå.
Göran och Tobias somnade till samtidigt, så då lade sej Tobias ivarjefall.

Nu ska jag ta och ringa mamma.
I morgon är det Åkre på fm igen sedan kommer killarna kl 13,30.
Ha det gött, det ska jag !!!

Kommentarer
Postat av: jenny

Tja! Kolla på min facebook så ser du vad vi gjorde i helgen! :) Verkar som ni hade det bra under helgen med, fast du jobbade?! Ska skriva tillbaka imorgon, vad glad jag blev för brevet från tobbis! :) Mycket hästar nu va?! ;) Satsa lika mkt på läxor så blir det ju hur bra som hellst! Kram kram i solen!

2008-09-29 @ 12:24:28

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0