Ojojoj...

Nu har det gått massor av dagar igen ju....
Mina uppdateringar hinns inte riktigt med.
Men det såg ut som jag skrev i söndags.
På måndagen åkte jag till Åkre och Pontus,
som var riktigt halt men PIGG!!!
Vetrinären kollade honom och när jag släppte ut
honom så galopperade han iväg.
Åkte hem och var hemma med killarna när dom kommit hem.

Tisdagen hade jag i delikatessen så då jobbade jag 7-17.
Lämnade in kläder till klädbytardagen på lördag efter jag slutat.

Onsdagen var det Åkre på fm igen och vi donade på ute.
Hemma före killarna denna gång:)
Tog reda på alla krukor ute och satte ljung istället.
Fixade till bron med lyktorna.
Tobias fröken ringde för första gången(men förmodligen inte sista....)
Och sade att han inte skött sej i skolan på dagen.
Han och några till hade inte kommit när det ringde in,
och sedan stört på lektionen.
Så han hade med sej arbetet hem och skulle göra det hemma.
Han och Dennis fick plugga direkt dom kom hem en stund.
Sedan berättade jag att fröken hade ringt och att vi skulle prata när pappa kom hem.
Även skulle läxan göras igen på kvällen.
Pratet gick väl bra tror han fattade att både vi och fröken var besvikna på honom.
Läxan på kvällen sedan har väl aldrig gått så bra som den gjorde då.
Skrev och ritade även brev till moster Jenny.
Berättade flera gånger för honom hur glad och stolt jag blev när han var så duktig.

Idag jobbade jag mellan 10-18,
Hann med och dammsuga och städa toa innan jag for.
Jörgen var här när jag kom hem.
Fikade sedan var det läggdax för killarna.

Så, bra va!?
4 dagar på bra nån rad!
I morgon är det jobb 10-19, hoppas på mera folk än det varit nu i 2 veckor.
Lördagen ser ut att gå i hästens tecken....
Ska och kolla in islandshästarna på lördagsfm,
dom ska rida från Östanbräck ut på tur i skogen.
Sedan skulle vi nog till Åkre och plocka svamp.
Kl 15 ska vi till Iggesundsbadhus och gratta Algot.
Även Göran ska förhoppningsvis med då.
Tänkte gå ut och äta med familjen sedan.
Söndagen jobbar jag till 15 och sedan är det ridning!!
Men vad bra nu behöver jag inte skriva förrän på måndag;)......
Ha det så gött!!!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0