Cassa är bäst!!

Oh, vad jag sitter här och är nöjd över min dag idag.
Vaknade till vid 8 och åt frukost vid 9.
Tobias vela följa med till Åkre så vi for strax efter 10.
Sara hade kommit dit och Erika var redan ute och red.
När hon kom så tog jag upp Pontus som hade varit lite bråkig dagen före fast han är halt.
Han hade visst sparkat ner box dörren 2 gånger och linkat ut på 3 ben......
Så bonden hade inte varit glad på honom.
Vi alla hade ju dragit ner till Söderhamn och badat vi....
Jätte härlig dag hade vi där i går.
Vi kom ner lite tidigt vid 10,så jag passade på och köpa höstskor till killarna.
När vi kom i rondellen mot Hällåsen kom Sara upp söderifrån.
Betalade in oss och började bada.
Erika och barnen kom sedan dom med.
Lekte en stund och sedan var det lunchdax.
Killarna vela ha pizzaslice som vanligt.
Fixade i ordning ett lång bord eftersom vi var 9 pers.
Vid 15 var det dax att bege sej hemmåt.
Erika vela kolla in skor hon med innan vi åt på Donken och for hem.
Vi var på Barnens hus då och fick tag på ett regnställ till Tobias som
det var fleccefoder i.
Hemma strax efter 18.Mös på lite då bara med lördagsgodis.
Matbjudningen på tosdagen och fredagen gick lite för bra för det var nästan slut på pytten vid 15.
Hjälpte till i delikatessen ist.
Efter att vi tittat på Pontus idag så var det dom andra hästarnas tur.
Dom är så små islandshästarna när man donat med Pontus.
Ni ska se hovarna, små tändstickor ser dom ut.
Åkte hem och fixade med lunch,Göran for på hockey och jag vilade en stund.
Det ringde på dörren och där stod grannar och hade plockat svmp!
En hel hink fick vi av dom, så nu när jag kommit hem från ridningen
så rensde Göran och jag stekte och gjorde varmamackor med stuvning på.
Dennis följde med på ridningen.
Göran hämtade upp honom när vi startat.
Jag fick Casablanca idag,hon är bäst.
Hur kul som hellst har det varit idag.
Galopperade gjorde vi oxå.
Travade massor och travade över hinder med att länga och samla traven.
Men nu är det natti.
I morgon ska jag till Åkre igen, då för att hjälpa till å flytta kalvar.
Hinner nog klappa om Pontus med.
 
Hejhej.
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0