Tider går verkligen fort..

Nu är det ju en vecka sedan jag skrev igen ju...
Vallsarna maler på men det är inte nått riktigt bestämmt om nått än.
Inte har jag fått nått besked om skolan heller.
Men en rolig vecka har det varit.

To och fre hade jag matbjudning på jobbet och det var ett bra ställe vi ställt mej på.
Tror jag hade rekord i bjudningar i varjefall.
Kul var det och rätten var uppskatad.
Men skönt när kl blev 19 på fredagskvällen och jag fick fara hem.

Var ju meningen Erika och jag skulle till Gävle/Valbo.
Men deras stök hjälp kunde inte så då tog vi med oss barnen och for och badade i Södehamn.
Åt när vi kom till Hudik igen.
Sedan var vi med dom hem och jag hjälpte till med stökningen.
Mitt i kom Tobias och gråter och säger att han fått en sten i huvet.
Tar av honom kepan och det forsar blod från ett ställe i hårbotten.
Men när jag fått bort det mesta så var det ett litet sår på kanske ½cm.
Precis ovanför bulan.
Pratade med 1177 och dom sade att det enda dom skulle göra om vi kom in med honom
var att tvätta rent med ljumet vatten som jag redan gjort.
Ev. skulle dom limma eller sy men när det var så litet så kunde jag sätta stripes oxå.
Men var han pigg och med igen så behövde vi inte komma in tyckte hon.
Precis när Tobias kom och vi började göra rent såret så vela han bara åka hem.
Men det vela han inte sedan utan han sprang och fortsatte och leka han.
Hade handlat för att göra lite pizza efter stöket.
Göran kom han med så vi åt en jättegod pizza.
Bonden kom hem just när vi skulle åka.
Han hade åkt 4-hjuling hela dagen och frös nog lite när han kom hem.

Söndagen började lungt och skönt.
Inte så bra väder men det regnade inte.
Göran och killarna var ute och donade på och jag inne.
Vid 16 åkte vi till Stocka ,fick mat där fast vi hade sagt bara fika.
Hemma vid 18,30.
Tog det lungt och fixade för måndagen.

När jag skickat iväg killarna åkte jag till Åkre.
Fick sån huvudvärk att jag inte vela rida den dagen???!!!!
Donade på där ändå med annat.
For hem så jag var hemma före killarna igen.
På kvällen hade huvudvärken avtagit så då for jag med några
jobbarkompisar till Iggesund och uppvaktade ett par som fått barn.
Jättetrevligt hade vi där och go´fika i massor.

Igår var det delikatessen för mej hela dagen.
Fixade med matbjudningen som bara blev på fredagen denna vecka.
Jag ska till Arlnda på konferans på torsdag.

Nu ska jag bara byta om sedan drar jag till Åkre för förhoppningsvis lite ridning!!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0