Men så tokigt blev så bra!!

Idag var det ju meningen vi skulle till Sundsvall.
Fixade till oss efter en mysig morgon och for iväg.
Enligt tågtidtabellen jag hade så gick x-tåget kl 10,39.
När vi igod tid åkte så såg vi Göran fara förbi så vi följde honom.
Pratade en stund och när vi kom på stan så gick bommarna ner...
Åkte runt och parkerade.
När vi kommer fram så står där inte nått tåg.
Börjar kolla och då är det ändrat i tågtidtabellen och det går 10,32.
Ska gå ett tåg till Sundsvall 11,00,
men det var försenat till 12,40.
MEN det gick ett till Gävle 11,00.
Det tog vi.
Fick smsa  Angel som vi skulle luncha med i Sundsvall,
men hon skulle klara sej hon till nästa gång vi försöker komma upp...
När vi kom till Gävle letade vi upp en buss som tog oss till Barnens Hus.
När vi var på väg tillbaka för att äta och sedan ta tåget til Hudik så ringer
mormor och frågar om vi inte ska komma ut till dom och
dom kunde skjutsa oss till Ljusne sedan.
Det tog vi nästan på en gång.
Var och åt på 9:an killarna en varsinn barnpizza som dom smackade i sej!!
Jag fick wookat jag!
Kollade i några affärer innan vi gick till bussen som tog oss till Hagalund.
Fick spagetti och köttfärssås av mamma och sedan fikade vi på munkarna vi hade med.
Fick 5 tröjor/blusar av mamma, tack,tack.
Pappa skjusade oss till Ljusne,där var tåget försenat i ca 5 min så det gick bra.
Biten hem var så kort att vi knappt hann blinka.
Nu har killarna somnat och det är lugn och ro som gäller.
Men mysigt har vi haft idag.
Och jag är så stolt över mina duktiga killar.
Det är just detta jag har längtat efter, att göra grejor med dom.
Presenter till Tobias är i stort sett klara,
fast han vet ju vad han får,så nått mera måste vi väl hitta på till på tisdag.

I orgon är det massor som händer igen.
Så hejhej tills dess!!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0