Underbara UNDERBARA dag!!

Ja, den har varit så härlig idag.
Från att vi klev upp till nu i kväll så har det bara varit härligt.
Göran tyckte vi skulle ligga och dra oss en stund men jag fick upp honom när han varit och öppnat för hönsen.
Åt en härlig gemensam frukost.
Tobias är så rolig nu för tiden när han verkligen vill berätta nått.
Och igår kväll när det var om pantning på tv så stoppade
dom in en flaska i hålet och ut kom en ny.
Gissa om hans ögon blev som tefat då och han undrade om det verkligen
var så att stoppade man in i panten så kom det ut en ny på andra sidan...??
Han är så söt nu med färgen som börjar komma och
fräknarna till dom stora bruna ögonen.
Dennis hade pratat om att han vela åka till Jansson och träffa Martin.
Men Göran tyckte det var dax att åka till Stocka för det var längesedan vi var dit.
Så då blev det tjat om nya kläder ska på, och när det var gjort gick dom ut.
Men när jag duschat och letat nya fina kläder jag med så ringer telefonen.
Ser att Göran lyser upp och säger -Att det gör hon nog så gärna så,
börjar man ju undra.
Då visar det sej vara Jansson i egen hög person som
undrar om jag vela komma och rida med frun!!!!!!
Jobb till Göran fanns det med.
Då fick vi gå ut till killarna och säga att dom fick sätta
på sej sina skitiga kläder igen.
Tobias kom in och sade lätt leende att- Ni är bra tokiga ni.
Tur vi inte hunnit ringt Stocka och sagt vi skulle komma....
Tänkte vi åker väl dit nån timme och hem och äter för sedan skulle jag ju rida igen.
Men så går det visst inte till när vi är hos Jansson,
det borde vi lärt oss vid detta laget.
Frun och jag tog en tur på ca1,5 timmar och när vi kom tillbaka
skulle det ju mysas med hästarna en stund med.
Turen gick jättebra, både på väg och i skog.
Provade trav och det blev tölt på en gång.
Galopperade upp för en backe oxå.
När hästarna var i hagen igen så var det kaffe och PRAT!!
Gissa om det blev långfika.
Gick igenom allt vi komihåg hemmifrån och vilka som var vart och gjorde vad.
Vi hade inte riktigt samma umgängeskrets,men vi gick ju i samma klass,
och bodde i samma by.
Det var riktigt roligt att försöka komma ihåg alla och
man blev ännu mera sugen på att åka hem och
kanske träffa nån klasskompis från förr.
Så tillslut måsta vi gå ut och kolla vad alla gjorde.
För det var matdax för både dom och oss och jag skulle snart iväg igen jag.
Hittade allihopa vid en gödselvagn...??
Som var trasig, och det skulle tas bort nån hjulanordning på den.
Göran sade att Stocka ringt och var på vår altan..??
Ojdå, så då var det bara att fara hemmåt.
Gjorde makaroner och köttbullar(värmde) och dukade,
sedan for jag till Östanbräck.
Där skulle jag ha Cassa.
Gjorde iordning henne i boxen och när vi kom ner
till ridhuset så frågade Soffan om vi vela rida ut.
Jaa, var ju svaret från oss då.
Så vi tog en härlig skritt tur i skogen istället för att vara inne i ridhuset.
Travade litegranna och det var guppigt.
Hästarna hade väldigt nära till galopp där.
Men så härligt.
Nu här hemma ikväll har det varit kvällsmacka
på verandan och sedan duschning för samtliga.
Ser redan fram emot veckan.
Har gjort ett scheema för mej :
Handling till pappas 60-års kalas och
jag ska försöka hinna klippa mej och färga håret
och möte på skolan,
möte med facket och
sedan på onsdag ska kolla när frun rider 2 av sina
islandshästar och jag ska hjälpa henne med dom,
och det är ridning för mej själv på onsdag ist för på söndag.
Så denna vecka kommer att flyga iväg alltså!
+ att vi öppnar manuella delin på jobbet.
Hua sicken rolig vecka.
Men med god planering så går allt!!

Ciao.

Kommentarer
Postat av: Hanna

Ojojoj, vilken dag! Och vecka!

2008-05-05 @ 16:15:53
URL: http://hannabizz.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0