Soliga söndag.

Började dagen med att baka scones till familjen.
Göran sade grattis på morsdagen,
men killarna hade fullt upp med lek redan.
Fick maskrosor av Tobias när grannen och jag varit ut på vår promenad.
Tar det lungt här framför datorn innan det är dax
att jobba dom 9 timmarna jag har på Hemköp idag.
Och som någon sade "den första hela söndagen detta år"!
Har ju haft ridning varje söndag,men nu är det inställt 2 ggr.

Igår jobbade jag mellan 7,15-15.
Hade massor av beställningar, tror sammanlagt att det blev smörgåstårta för 111 pers.
Och det är lite ovanligt bara en vanlig helg.
Exotiskbricka hade vi för 9 pers oxå.
Har insett att jag är en tidsoptimist......
Blev lite besviken när jag kom på jobbet och fick reda på
att chefen sagt att jag även skulle sitta i kassan den dagen.
Ivanliga fall så skulle vi ju ha tagit in en person till när det är så mycket
beställningar, men eftersom vi nu är 2 i delikatessen så ansåg vi att det skulle gå.
Men inte då jag oxå skulle sitta i kassan, byta A på fika och lunch.
Men det gick tydligen ihop ändå,endera ropade dom inte på mej fast det hade
behövts eller så var det inte så farligt mycket folk.
2 gånger hörde dom av sej,när en skulle på lunch och enannan på fika.
Gjorde vad jag kunde,men den första så hade jag 40 bitar kvar
att göra och vid den andra så skulle jag gå själv oxå.
Tur man har Cambridge då tycker jag så man bara häller i sej och drar vidare.
Hade 13 min rast den dan.
Sprang upp till J och grattade M när jag slutade ,kramade om allihopa
och såg att Dennis tappat sin första tand!!!
Sedan åkte jag till Östanbräck och grillade hamburgare på tävlingarna där.
Det var roligt. Mycket folk och massor av hästar.
Försökte leta reda på våra hästar men hittade dom inte.
När jag kom hem kom familjen samtidigt och hade min morsdags present på släpkärran.
6 stolar och ett stort bord i samma som vi har soldäcksstolarna i.
Jättefina redan nu men ännu finare med lite olja på.

Nu är det bara lite dusch och sedan ska jag dra på jobbet.
Ringa världens bästa mamma ska jag göra med förståss!!
Hoppas hon får en bra dag fast vi inte kommer hem,
pappa brukar kunna ta reda på henne han.
Vi får kompensera det nån annan dag.

Ciao!

Kommentarer
Postat av: AB

Vadå? Heter jag också "någon" nu :-)

2008-05-25 @ 19:58:21
URL: http://iggesund.blogspot.com/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0