Helgens bravader...

Måndags morron och stålande väder!!
Hua så härligt det är.
Synd att det inte var detta väder i helgen eller
i varjefall lördag.
Var ute på riktigt långprommis med
grannen innan det var dax för frukost.
Göran for iväg på bryggmöte och sedan
städade dom nere vid bryggan vid havet.
En kompis kom som går i Tobias klass.
Det blåster och regnade men dom försökte vara ute en sväng.
Sedan blev det inne lek.
När Göran kom hem for vi till stan och kollade på Bole.
Där bjöds det på grillad korv så killarna åt där
så det behövdes inte nån lunch.
Jag vill ha en säkerhetsväst nu när det börjar bli lite uteritter.
Ridstävlar vill jag oxå ha för dessa är vinterstövlar jag har.
En hjälm som är snygg på skulle inte heller vara fel...
Västen med dragkjedja gick på över 2000, men jag hittade en annan
med dragkjedja för 1000 lappen oxå.
Tror jag skulle använda den mera med dragkjedja.
Stövlarna, oxå med dragkjedja, gick på riktigt dryga 1000 lappen.....
Hjälmen var övekommlig med sina 495 kr....
Men just då köptes det inte änns det.
Den var den minst viktiga...
Hälsade på vår blimekaniker i hans verkstad. 
Han hade fru och yngsta barnet där.
Killarna lekte både inne och ute.
Hade funderingar på crusingen men den frös
nog inne med massor av blåst och snö på kvällen.
For hemmåt men hann inhandla lite jord och
blommor på vägen(det skulle ju bli fint på söndagen)
Kollade på en film när vi kom hem.
For till stan och grillning på Bredagatan.
Stackars Sara fick gå ut och grilla hon.
Hon hade pojkvännen där och A var där med sin men vad gjorde dom 2,
jo dom låg under varsinn filt och mös???
Sara och A hade fixat med maten och köttet.
Göran följde Sara ut ivarjefall.
Hur gott som hellst blev det trotts snön...
10 pers var vi som åt och mös där.
Jag hade gjort en snickerskaka men jag kom på att den brukar
dom göra själva med så jag gjorde en mandel och choklad paj oxå.
Den blev så torr så den var inte nå god.
Ska göra den igen snart och då ska jag korta av tiden i ugn.
För den såg smarrig ut.
Killarna skötte sej faktiskt, var lite orolig för det eftersom
det snöade och vi då blev inne hela kvällen.
Tobias hade pratat om att han skulle spela fotboll med "20".
Killarna somnade vid 21,30, Dennis mellan Sara och "20" och Tobias på golvet.
Vi for hem vid 22.
Det var en härlig kväll med massor av god mat och trevligt sällskap,tack,tack!!

Söndagen började med massor av blåst och moln.
Men eftersom så kom solen och det mojnade.
Kaffepannan var på 3 ggr,och det är inte vanligt hos oss när det finns snabbkaffe....
Först kom min prommiskompis och fikade med sina barn.
Karln hade hon lämnat hemma för storstädning.
Han ringde en gång för proppen gått ,
då körde han diskmask,tvättmask,dammsugan och stereon.
Proppskåpet finns här uppe så det var närmare för henne dit.
När dom gått lunchade vi och killarna lekte på i
lillstugan som jag tänkt jag skulle städat ur.... 
Svärföräldrarna kom på fika och sedan grillade vi med dom.

Sedan var det dax för mej att åka och rida!!
Som jag längtat!
Det var ju förra onsdagen vi red.
Hade härliga Cassa igen och ännu en gång var det den som skulle
gjort henne i ordning och haft henne lektionen före inte där.
Så jag fick göra henne iordning och ta med henne upp igen.
Det är kul för då blir det mycket häst.
Red i serpentinbågar för en tjej vi inte haft tidigare.

När jag kom hem så var Görans gamla chef här med sin fru.
Då blev det tredje gången kaffepannan kom på...
Sedan var det bara natti kvar.

Idag är det fotspa hos Petra,behövligt kan man väl säga.....
Tisdag har jag jobb i delikatessen från 7-17, det är superkul!!
Onsdagen är jag ledig och då ska vi försöka med att
kolla på islandshästträningen igen. 
På kvällen är det ridskola igen.
Men jag hinner väl skriva mera antar jag:)

Kommentarer
Postat av: AB

Det är väl lugnt i delin imöra väl... jag hade lite frysvagnar över till dig :-D hehehe...

2008-05-19 @ 16:18:50
URL: http://iggesund.blogspot.com/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0