Händelserik onsdag.

Jo, det var mycket som hände igår,
fast det var inte nå jäkt inte.
Efter att jag tagit reda på tvätt,städat killarnas rum och tränat,
ringde jag för säkerhets skulle bonden Jansson.
Frågade om det skulle bli nån islandshästträning.
Och det skulle det!!
Vi gjorde oss iordning och for dit för vi visst inte vägen.
Fick gå och hämta Tiger,han låg i ett vindskjul och halvsov.
Borstade och fixade till honom.
Ajvakur (tror det stavas så) tog E hand om oxå.
Han är lite vildare i humörtet han.
Båda skulle till Finflo på träning.
Tiger gick snällt och lydigt in i transporten han
men Ajvakur skulle trillskas lite han.
Men efter nån minut gick han på oxå.
Stod med Tiger medans E red Ajvakur,
försökte kolla in vad hon skulle träna på med dom.
Gick nått varv runt banan för att hålla igång honom.
Det gick ganska bra.
När jag skulle hålla Ajvakur så hade ju han jobbat redan så han fick äta hur han vela.
Blev rädd en sväng och hoppade till men det gick bra.
Strax för 13 var dom nöjda med dagens lektion och hästarna lastades på.
Dennis hade suttit med och lekt med medhavda bilar och det hade gått väldigt bra.
Han var så duktig, men efter 2 timmar får man tycka det är lite tråkigt.
Vi for till dagis och hämtade en kompis till Dennis.
Sedan hem.
Tobias kom vid strax före 2.
Dom lekte på bra ute.
For tillbaka till dagis vid 4.
Hade ju utvecklingssamtal om Dennis där.
Det gick bara bra.
Han var så duktig så dom visste inte om dom vela släppa iväg honom.
Tog och åt på pizzerian bredvid dagis.
For och handlade lite presenter till fröken maja som fyller 8 år i helgen.
Sedan var det 1 timme kvar innan jag skulle åka till stallet.
Ringde Bredagatan och for dit en sväng.
Vid 19 for jag till stallet.
Skulle ha Cassa igen,härligt.
Det gick jättebra att göra iordning henne.
Hade en härlig lektion där Soffan började berätta att nästa lektion skulle var den 8!!!
Och att det efter det bara var en gång till kvar!!
Kände paniken komma att hur ska detta gå??
Men vi får väl åka dit och bara vara med hästarna då om vi inte får rida.
Vi fick fundera under lektionen om vi vela galoppera då oxå.
Red först serpentinbanor och sedan ställde vi upp oss för att prova galopp.
Jag och Mimosa var dom 2 första ut.
Vi travade på ett varv sedan när vi kom till konan vid ena lånsidan
skulle vi ta galoppfattning och gallopera till nästa kona.
Första gången gick det inte,andra blev det nått steg och tredje fixade vi det!
Hur kul som hellst.
Vi fick ställa upp och dom andra fick prova.
Gissa om hästarna var mycket piggare efter det!
Nu vill man ju ut och rida igen direkt ju!
Var hemma vid 21.

Idag börjar jag inte förrän kl 13.
Konstigt.Göran skulle nog hämta Dennis och skjutsa
honom på dagis så jag ska ta och städa lite nu.
Jobbar till 22,15 ikväll.
I morgon är det matbjudning och sedan jobbar jag helgen.
På lördag blev vi ju bjuden på Majas kalas men då ska jag tll stallet och jobba
för då är det en stor tävling där så det blir en snabbis till Maja bara.
Söndagen jobbar jag 12-21 och då är det ju inte nå
ridning så då kan jag håva in lite pengar då!!;)

Ha en bra dag så skriver jag mera när jag får tid!!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0