Klapp!!

Så sade det i källaren när jag stod och stoppade in tvätt,
efter att ha skickat iväg Tobias till bussen.
Jag gick ner för att träna och tänkte då tvätta samtidigt.
Det tog ett tag innan det sjönk in, ljudet.
Det hade jag aldrig hört där nere,annars är det många ljud där.
Tanken kom på att det kunde ju vara musen som fastnat.
Jag smög mej ut i garaget.
Och mycke riktigt där satt den.
Sprang upp och ringde till Göran.
Han skulle komma senare.
Jag gick ner och kollade igen,men det var läskigare
med en död i fällan än en levade i hyllan, konstigt nog.
Tog reda på tvätten istället för att träna.
Göran tog hand om den när han kom hem.
Sedan var jag ner och tränade.
Är hemma med Dennis idag för snoret rinner och ögonen ser han nästan inte med.
Ingen feber så det är ju fart på honom förhållandevis.
Jätteläskig hosta med slem har han oxå.
Kom upp i natt och var snorig men inte så jag hörde nån hosta inte.
Jag kom hem efter 22 i går, vi hade årsmöte med fackklubben på jobbet.
Och nu är jag nyvald ordförande där.
Det finns mycket vi ska jobba med och det känns faktiskt motiverande och ska blir riktigt kul.
Har haft lite olika tankar om att vara ordförande,men efter sista kursen så känns det rätt.
När nån frågar hur det var i Falun så säger jag
att vi fick jobba med oss själva både fysiskt och psykiskt.
Och på båda fronter blev jag stäkt ivarjefall.
Känner bara att jag vill jobba mer på allt.
När jag gick ur styrelsen på avd 26 så var det för att jobba med mej själv och min vikt.
Och det har jag verkligen gjort detta år,fast mitt år började nog i april/maj.
Så jag blev lite sugen nu när ombudsmannen var hos oss igår och pratade om avd 26.
Men jag ska vänta ett år till ivarjefall.Har ju massor att försöka förbättra på jobbet.
Nu kommer nog Tobias hem snart.
Skickade sms till hans fröken om att vi var hemma idag och
hon skulle försöka se till att han kom hem med taxin.

Ja det var dagens händelser hittills!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0