Trött men lycklig:)

I morse var det Göran som drog mot Åkre och Bonden Jansson.
Killarna var ju med direkt och jag med fast jag tyckte det var lite tidigt.
Vi var ju där sent igår.
Men det har varit så kul så.
Inte nån ridning blev det men en hel del annat!
Började med att skrapa i ladugården när jag inte hittade frun i huset.
Sparkade fram mat till kossorna som låg mitt på foderbordet.
Sedan gick jag till Pontus och gav han ett äpple.
Fick kaffe när frun ropade in oss.
Fanns många planer för dagen, och det började med att göras ren till kalvarna för oss.
Det var tungt och jag fick väldigt ont i ryggen, men det mesta gick över.
En kalv smet när vi fyllde på i liggstallarna.
Det blev riktigt med hallabalik om den.
Sin korna tyckte det var utkul och galopperade med den lilla.
Tvärr så kom den på nått vis ner i deras hage och det var ju ännu roligare tyckte dom.
Men den blev så rädd när dom satte efter den att den for ner i ett dike och sedan upp igen.
Bonden tog 4-hjulingen efter och skulle mota hem den men då dök den ner i diket igen.
Göran kom springande med ett rep och då fick dom upp den ur diket
och hade den som i koppel när dom gick tillbaka.
Skulle gå upp igen där den gick ner en gång, men då vela korna följa med.....
Fick stå och mota bort dom tills Frun kom och kunde få upp strängen igen.
Gick runt och kollade strängen överallt där kalven vart.
En snabbfika och sedan var det dax igen.
Jag åkte och hämtade pizza, Göran skulle köra med mat till hästarna i Lönnånger,
och Frun och Bonden fixade med maten till kossorna.
Åt och sedan var det mjölkning.
Göran hade inte farit så han for och jag hjälpte till med mjölkningen.
Vi tänkte ju åka hem så vi hann duscha och sedan var det Jönsson på tv´n.
Men som vanligt går ju tiden så fort där så det blev väl inte riktigt som vi tänkt.
Men nu är vi hemma och Jönsson är slut likaså killarna
som just lagt sej men jag har inte hört ett pip därifrån.
Min rygg gör ont men det ordnar sej.
Ska nog lägga mej snart.
I morron bär det av till Rumsta och sedan ska vi kolla lite fina bilar.
Det är ju crusing i Söderhamn i morgon kväll.
Så dom har ett stop inbokat i Forsa så vi ska ta med cykeln och cykla ner från Rumsta.
Ev. åker vi ner till Söderhamn på lördags kvällen
och kanske får vi sova hos mamma och pappa i Maråker..??
Vi får väl se vad dagen ger.
Men nu är det natti....

Kommentarer
Postat av: jenny

Oj oj..full fart verkar det som!!! Själv har jag fikat med Malla idag å varit å shoppat inför Finnhamn. Dvs köpt vin å regnkläder! Sen var vi ut å drack en massa vin, till fördrink hos Malla hade vi rose å kumminskorpor med cammenbert å hallonsylt! Gjorde lyxig hallonsylt alla Leila; dvs 1 liter hallon, 3 dl skr och en 150 gr 70% choklad... MUMS!!! Tack för det Lingarö!!! Kram å god fyllenatt!!!;)

2008-08-10 @ 01:49:48

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0