Tiden går så fort...

Onsdagen tillbringade vi på vår strand och sedan skulle killarna till 2
klasskompisar som bor på Gräsmaln.
Tog med mej bikinin för säkerhets skull jag med,
och bada blev det ju för mej oxå innan jag for en sväng på stan.
Köpte en ny bikini med halterneck!!
Turkos, gissa om fin den var då..??!!
Göran var ute på nått jobb så vi åt naär han och vi kom hem vid 18.
Tog det nog bara lungt har jag för mej sedan...?
Vid 9 på to morgonen for vi mot Stocka och Moränga.
Väckte faster Linda fick vi göra.



På denna strand tillbringade vi hela dagen.
Längre ut finns det klippor,
från dom var vi och hoppade oxå.
Simmade över till bryggorna som finns på andra sidanoxå.
Tobias och jag simmade hela vägen till standen igen.
Dennis tyckte inte om att flyta omkring på västen han...
Linda och jag fixade lunch som farfar handlat till.
Det kom bra med folk när det blev mitt på dan.
Vid 3 packade vi ihop och for hemmåt.
När vi kom hem var det bara att packa igen för då
vela samtliga till slut ut med båten.
Tänkte bara gå till Clubviken men fam Fernlund låg ute på Bakspån så vi for till dom.
Idag var det därifrån i tidningen.
Hade en härlig kväll med brödpåpinne grillning och vin.



Så här såg det ut där jag satt och läste några minuter innan vi gick upp på standen.
När vi skulle gå hem på fredags morgonen, efter frukost så hade det börjat blåsa lite.
Grått var det oxå.
Men det gick bra, killarna kollade dvd och Dennis han somnade så klart.
Duggregnade när vi lade till i Lingaröbrygga.
Hem och packa om igen för nu skulle vi mot Järvsö och
mamma,pappa och killarnas försenade julklapp!!
Åt i stan och handlade lite picknick.
Åkte mot Ljusdal och letade reda på Göran chef.
Fikade i deras magnifica "lilla" hus, som dom höll på och renovera.
Vilket hus, jätte var det fint höll det på att bli!
For mot Järvsö, gissa om det redan var folk där!!
Träffade på gänget som var här i lördags så vi satt med dom.
Mamma och pappa kom så vi hann precis äta salladen och dricka lite lättöl till.
Killarna åt en varsinn korv.
Vi satt precis bredvid popcorn stället så det blev ju lite sånt oxå;)



Dom hade även ett lekland för barnen.
Gissa om det var popis!!
Killarna skötte sej jättebra och hade väldigt roligt där sade dom.
Dom kom och gick och frågade ibland om
pengar för att köpa nått så det var helt ok.



Här ser ni Göran kolla fram bakom pappas beiga jacka.



Här är avslutnings scowen.
Maffigt med allt folk.
Vi var hemma vid midnatt.
Killarna somnade när vi åkte med gick så lydigt in när vi kom hem.
Nyss for Dennis och Göran iväg till Sundsvall för att kolla på traktorpulling.
Med 3 st till.
Tobias står vid min sida nu och frågar när vi ska åka till stan.
Han ska på kalas på buspalatset.
Dennis var oxå bjuden men vela hellre följa med pappa.
Så nu är det dax att fixa till sej och fara!

Hejhej

Kommentarer
Postat av: Petra

jasså har ni varit på Diggiloo :)

Din bild här på bloggen va bättre än den i tidningen. För på din får man ju en uppfattning om hur mycke folk det va där,de fick man inte i tidningen...

2008-08-02 @ 16:40:11
URL: http://petraw73.bilddagboken.se
Postat av: Anders

Åh, härligt med Digiloo!! Var ju där för några år sedan, det var verkligen bra!! Schysst blandning av musik för alla smaker och kul med så många kändisar på en och samma gång :-)

2008-08-03 @ 09:07:37
URL: http://iggesund.blogspot.com/
Postat av: Jana

Ja, det var verkligen super kul!!

Ska dit nästa år med hoppas jag.

Men då ska vi vara där ännu tidigare om jag så får ta bilen själv!

2008-08-03 @ 15:16:55
URL: http://janas.blogg.se/
Postat av: Petra

Hmmm är det ditt fel att finvädret försvann??

Du skulle aldrig ha köpt en ny bikini ju ;)

Åh nu har jag varit in å stirrat på denna bloggen flera ggr per dag...jag väntar ju med spänning på nått nytt å läsa..

kramis.

2008-08-04 @ 23:58:42
URL: http://petraw73.bilddagboken.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0