Så fint.



Den här buketten fick jag idag av min älskade man!
9 st blodröda härliga jättelånga rosor.
Han kom med dom när jag just klev ur duschen
efter att vi kommit hem ca 10 min före Göran....
Öppnade lite paket som jag köpt till honom och
som jag ställde på bordet igår kväll med kortet till:
"Öppnas när du kommer hem ikväll."
Det var den sedvanliga skjortan,en bok och dvd.
Stekte på kalvkotlett med gorgonzolasås till och klyftpotatis.
En varsinn majskolv och rödlök och paprika som gick med potatisen.
Killarna har just lagt sej i varsinna sängar!!
Och vi tog lite marängsviss till
efterrätt och det fick bli Görans tårta och killarnas kvällsmat.....
Det var ju Dennis första dag på 6-års.
Jag hade tappat bort inbjudan till det och blev lite snopen när hela klassen var där.
Då visade det sej att det var denna vecka det var inskolning inte nästa som jag trodde.
Så det var ju bra vi bestämt att åka dit en timme idag!!
For sedan och hämtade regnkläderna i Göransbil.
Lämnade tillbaka säkerhetsvästen jag köpt men inte kunde/vela ha.
Robban fick lyssna på min bil, där växellådan är på väg att ge upp.
Men sedan fick vi styra kosan mot Åkre!!
Fick tvärnita och släppa av killarna när vi kom dit för barnen Jansson
var en bit bort på vägen och lekte och killarna vela av så fort som möjligt.
Frun och pigan höll på i kalvstallet så jag bytte om och var med en stund.
Sedan var det fika!!När vi tyckte vi var klar kom Bonden själv
med bakelser så vi satt en stund till.
Härligt gott, tacktack!!
Sedan tog jag in "Poppe" (jo det är Pontus)
Ryktade och donade innan vi gick ner till ridbanan och skulle träna horsemanship.
Fick låna en bok av frun och den ska jag lusläsa!!
Den är skriven av en karl från Forsa har jag för mej.
Sven Forsström heter han och det är vettiga övningar som man redan har sett i boken.
Och det lilla vi tränade med Poppe idag gav ju resultat.
Man ska visa vem som är ledaren och visa hästen vår "bubbla" som den inte får kliva in i.
Inte för närma oss alltså.
Frun hade en speciellgrimma och grimmskaft.
Tog även av grimmskaftet och han följde henne en stund.



Här är gubben i försomras, en salt sten har han som han tuggar på.

   



Här kom lite mera bilder på Pontus.
Jo då, det har jag i min dator!!
I morgon är det jobb på Hemköp sedan på onsdag ska vi till Åkre igen.
Torsdag ska Göran bort på nån gocart tävling så då ska jag försöka sluta tidigare.
Fredag åker killarna med Sara och Johan till Ö-vik.
Då åker nog vi på sista turen med båten och vädret ser ut att vara med oss.
Lördag är det planering av kalasen när vi kommit i land.
Sedan söndag är det barnkalas mellan 11-13 vuxenkalas från 16.
Ojdå det var lite att dona med det ser jag under veckan.
Tror även att min ridskola börjar på söndag oxå,
trodde inte det var förrän nästa vecka....

Men nu ska jag mysa med min ett år äldre man!!

Kommentarer
Postat av: Petra

Åh va roligt det är att ha varit borta ett tag,så man har en massa roligt å läsa igen...

Så fina rosorna är..

Håller med dig ja att du måste få en fin sten i ringen nästa år när det gått 10 år :)

kramis.

2008-08-19 @ 13:40:42
URL: http://petraw73.bilddagboken.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0