Ja jag vet...

Äntligen fick jag en kommentar..Tack Jörgen.
Jo jag ska uppdatera men det är så mycket som hänt senaste dagarna så det blir mycket.
Ska nog göra som Angel och börja mobilblogga!
Då kan man ju skriva en rad direkt när man knäpper kortet ju!
(om jag fattat rätt??)
Ivarjefall om man tar det från senaste bloggen då
hade vi ju varit ute på tumanhand Göran och jag...
Killarna kom väldigt nöjda och belåtna hem från Ö-vik
med Sara och Johan vid 19 tiden på lördagskvällen.
Det hade tydligen gått väldigt bra och varit hemskt roligt.
Det gestikilerades och pratade vilt om vad dom varit med om.
Dennis hjälpte mej duka i lillstugan inför kalaset på söndagen.
På söndags morgonen var det bara att kliva upp i ottan och
fortsätta med kalasförberedelserna.
Före 11 kom de första barnen.
Sedan rullade det på och tillslut var dom 17.
2 återbud hade vi fått på morgonen.

   

Häröppnas det i mindre kaos ordning.
Men det var bra grejor och väl genomtänkta saker han fick.
Riktigt roligt var det att vara med.
Inte nån vuxen blev klar.
Så vi ställde in badningen, det hade ju varit kallt om dagarna före,
och tog en tur med traktorn efter att vi ätit korv.

   

Här ser ni vår fina dukning i lillstugan som Dennis och jag gjort.
Vi tog även ut killarnas nya lilla cd-spelare och hade lite musik där ute.



Här är en liten fröken som inte var så sugen på korv där och då...

   

Traktor turen blev riktigt lyckad och jag tror alla tyckte det var roligt.
När vi kom tillbaka fick dom leka en stund och sedan var det sång och tårta.

   

Göran fixade med skattjakt i 2 lag och sedan
hade dom 2 timmarna gått med råge.
Åt en snabb mellis med några barn som var klar lite
längre och sedan kom det 22 pers till vuxen kalaset.
Men där hade jag visst helt glömt att jag ägde en kamera
så det blev inte alls nån bild därifrån, tyvärr.
Men där var det oxå bra grejor som både Dennis och Göran fick.

Måndagen var ju första riktiga skoldagen för killarna oxå.
Sjutsade dit dom och var med en stund på
Tobias samling först kl 8 och Dennis kl 8,30.
Sedan åkte jag till Åkre och donade med Pontus.
Hämtade Dennis vid 12,30 när dom skulle sluta men dom kom
inte förrän efter 13 för det var ju första gången i matsalen så det tog lite längre tid då.
Vi väntade på tobias som slutade 13,20,
men han skulle åka med Sanna hem han.
Så vi for och handlade sedan hem.
Tobias kom inte hem, fast vi ringt och sagt vi var hemma, förrän efter 16.
Vi åt när Göran kom och sedan bar det av ner till havet för att ta upp Iris.



Efter en 3-4 försök så stod hon på som Göran
vela och sedan drog vår lilla traktor upp henne.
Fick hjälp av en granne.

   

Idag blev det ur pockning.
Så nu är hon på väg att hamna på det stället där hon ska stå till nästa år.
Igår var det sånt sur väder så det blev städning i källaren i stället.
Fick mersmak så nästa tisdag far det väl en hel del till!!
Idag var även dagen då det var dax att ta tjuren vid
hornen och fråga om Dennis fick åka skolskjuts på morgonen.
Det har ju varit så mycket skriverier i tidningen om att 6-åringarna inte
ska få nån skolskjuts för det är en frivillig verksamhet.
Så när jag stegade fram till busschafören och skulle
fråga idag var jag skapligt laddad!!
Gissa om plattfall det blev när han säger:
-Ja, det går bra det, detta är ju en öppenbuss så det är bara att kliva på även för dej,
ska han av vid Björkberg?
Hade sett framför mej att vi fick gå hem och ta bilen.
Isådana fall hade jag måsta skjutsa honom 5 dagar iveckan.
Varav 4 fick jag åka hem igen för det inte stämde med mina tider.
Snacka om dyrt och miljöförstöring.
Mina tårar kom när jag ensam fick gå hem, vilken lättnad alltså.
Dennis han klev på och var så nöjd han.
Hade även pratat med stor flickorna på gatan så dom skulle se till att han kom rätt.
Ringde fritids när jag kom hem och bad dom hålla koll på honom.
Sedan åkte jag till Åkte igen!!
Hann bara dona med Pontus idag.
Kammade och fixade med hans hovar.
Tycket ju inte om att man är där och kratchar,
men kamma och så fick man, det var nog skönt.
Klippte även svansen och i småbarns faner slog jag
ett band om det och tog hem det....
Efter middagen och urplockningen gick vi och firade en tjej som
fyllde i helgen, men som killarna missade kalaset hos.

Så nu är vi "up to date" va??
I morgon är det torsdag och då ska jag en snabbis till
Åkte sedan börjar jag jobba kl 13-22,15.
Fredag är det 50 års kalas på jobbet och jag jobbar hela helgen med avslutning
på söndag kväll med ridning på Östanbräck.

Ha det så bra du med för det ska då jag ha!!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0