Grattis till lillprinsen.

Ja, nu i minutrarna föddes Dennis för 6 år sedan.



Här är han från härom dagen när vi tog Bustern på vår lilla sjö.
När han föddes var jag "bara" på BB 5 dagar om man inte räknar
dom gångerna jag var upp före då.
Med storprinsen Tobias blev det ju 17 dagar.
Så för mej var det verkligen"bara".
Men vi lyckades ju strula till det ändå då.
Det blev ju planerat kjejsarsnitt denna gång.
Så jag fick vara hemma över helgen och på måndagen skulle vi in kl 07,00.
Dennis hade inte vänt sej som han skulle och lätt havandeskapsförgiftning hade jag.
På utradjudet så trodde dom han vägde 4200 ca.
Så vi fick bestäma hur det skulle gå till och jag
skulle snittas eller om dom skulle försöka vända honom......
Lätt val, och rätt val, eftersom han vägde 4690!!!
När Dennis var 5 timmar skulle Göran, Tobias och Jenny gå och äta.
Tyckte jag var lite blöt under mej så när dom gått ringde jag på sköterskorna.
Det visade sej att min livmoder inte dragit ihop sej som
den skulle och jag hade drygt 2 liter blod i min säng.
Dom vägde allt dom tog bort från sängen så dom kunde räkna ut hur mycket det var.
Mamma var på väg upp och tyckte det var så skönt
att jag lät pigg och att allt hade gått bra denna gång.
Gissa och chock hon fick när det var droppvagnar och sköterskor hos mej när hon kom.
En sköterska masserade mej så livmodern skulle gå ihop igen.
Gissa om det gör ont!!!!!!!!!!!!!
Bara ni som varit med om det vet.
Fick 2 påsar blod direkt, så på kvällen bara skulle jag upp och duscha!
Tog det lungt men det gick!!
Var kvar 4 dagar till men sedan kröp det i mej och jag vela bara hem.
Det var olidligt varmt dom dagarna så jag blev sittandes i en stol bara.
Som vanligt är det ju folk som vill komma direkt,
men dom fick hämta mat från stan:)
Det stänade i såret och det var varmt och en morgon när
jag kom upp så sprack det och ut rann en gulvätska.
Det visade sej att det var inflamerat och att det inte läkt innifrån som det skulle.
Var tillbaka på BB varannan dag i över en vecka.
Lade om och fick nått som dom petade ner i såret som dom öppnat
upp en bit.
Den tyckte jag var läskigt, men den skulle dra till sej all bakterie.
Och till slut fixade det till sej oxå.
Vi kallade honom Mischelingubben i början innan vi hittade namnet.



Här är han inte många timmar inte.



Storebror var inte stor han heller.
Undrade vad det var för klump han fick i knät!!



Här är vi hemkomna ivarjefall!



Och detta är idag när han visar upp nya tröjan.



Tårtan vi hade med när vi äntligen kom.
Tobias hann vara till oss och fråga 3 ggr innan vi klev upp.
Kl 06,30 06,55 07,15 sedan kom vi upp vid 07,30.
Hörde dom hela tiden tisslandes och tasslandes.
En liten cd-spelare fick dom tillsammans,påslakan Dennis med "bilar" på och
Tobias med döskallar, tröjor fick dom och Dennis 2 par byxor till, varsinna badringar,
gevär och skott, Dennis fick en matlåda med "bilar" på och en ryggsäck.
Tror det var allt nu på morgonen.
Nu går Eddie Medusa på deras rum.
Det blir ett litet kalas idag ändå.
Har planerat ett lite större sön den 24.
Ringde runt igår och sade att vi var hemma så det var
bara att komma om man vela.
Hade inte bestämt nått tidigare eftersom det inte var säkert vi skulle vara hemma.
Men nu är det lite som ska göras så vi hörs väl i morgon om hur det blev!! 

Kommentarer
Postat av: Petra

Ja stackars dig. två tuffa förlossningar. Men även om dom va tuffa just då,så slutade dom ju lyckligt med två underbara söner :)

Fast visst skulle vi väl ha skaffat oss en varsin dotter oxå fniss

Stort grattis till Dennis idag,men kramis till er alla fyra.

2008-08-05 @ 14:34:26
URL: http://petraw73.bilddagboken.se
Postat av: Sara

Lill killen blir stor! :) Ett stooooort grattis!! vi ses någon piggare dag :) kramis

2008-08-05 @ 17:25:15
Postat av: Anders

Och idag blir det ju grattis på namnsdagen till honom :)

2008-08-07 @ 18:32:57
URL: http://iggesund.blogspot.com/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0