Söndag igen.

Fredag&lördag har flytit förbi och nu är det redan söndag.
Fredagen var en riktig mysdag här hemma.
Fick ett sms som det stod micropopcorn på,förstod då att det var myskväll hemma.
Köpte med mej det hem och när jag kom ut från jobbet var det ju regnväder ute.
Här hemma var det härligt,killarna satt vid stora tv och kollade dvd,
samma som dom nyss hade tittat på allihopa.
Göran hade krypit upp vid killarnas tv och kollade nyheter.
Det var precis så där mysigt som man vill ha det en fredags kväll.
Tände lite ljus och satt mej och titta på dvd´n med killarna jag oxå.
När dom lagt sej kollade Göran och jag tv´n.

Lördagen började jag 7,45,men hela familjen var uppe innan jag for.
Kom hem vid 15,30 då hade mamma just hunnit hit.
Började med maten då kom Maja och storLinda.
Grabbarna hade varit nere vid havet och köpt en lax på över 3 kg!!
Även varmrökt hade dom fått med sej hem.
En sockerkaka hade dom bakat och tagit med sej ner,
det är så mysigt där vid bryggan när dom står och rensar
och säljer lax 4 helger om hösten.
Nu hade dom tur oxå för det regnade på morronen
men sken upp vid 10 när dom öppnade.
Vi ska nog ta en moppe tur ner dit innan jag börjar jobba idag.
Mamma blev kvar till strax efter 7 och Linda och Maja for vid 9.
Bjöd dom på  lax med ungsbakad squash,tomat,lök och broccoli.
Såsen var kall med creme fraiche och röd stenbitsrom,
fin hackad rödlök och citron.
Kokade färskpasta,fettuchine och poppadillo nått hette det.......
Gröna bönor var det oxå till så klart.   
Det var riktigt gott.
Killarna och Maja fick en varsinn glass efter och vi åt en hallon kaka med grädde.......
Dom hann även med kvällsfika innan Maja och Linda for.
Göran och jag avrundade en hel mysig kväll med en dvd.

Ja,det var igår det.
I dag har jag min jobbar kväll till 21.
Ska göra frukost nu om det ska bli nå hav innan jag börjar kl 12.

Kommentarer
Postat av: Petra

Jag har bytt lite helger,så nästa helg är sönerna åter här hos mig å jag är jobbfri,å då har väl du oxå ledig helg om jag inte har fel...så om ni har nån tid över å lust å ses,så hör av er nått under veckan..vore ju kul om vi kunde hitta på nått ihop ju.. kramis..

2007-09-16 @ 13:29:17
URL: http://petraw73.blogg.se
Postat av: Jana

Jaaaa,det måste vi.
Kanske en em med lite film och snarra??
Ska kolla in en häst nån av dagarna oxå:)
Kram så länge.

2007-09-17 @ 10:57:29

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0