Helgen v:43

Japp,då var det måndag igen!!
Mina måndagar är så härliga!!Inget går väl upp mot att vara ledig på måndag.I vanliga fall är Dennis och jag själva hemma då ,men nu är det lov på skolan så nu är Tobias oxå hemma.Just nu åker han med Göran som var hem och lämnade ett paket till mej och då tog med sej Tobias en par timmar på jobbet.Dennis leker med grannkillarna.
I helgen har det gått förrunt men det har varit roligt.
Göran tog med sej sin morbror och for till Färila och hämtade en traktor på lördags morronen.
Jag tog killarna på en sväng på stan!
Det gick väldigt bra , tittade i butiker och fikade på 24 karat,tills att Tobias skulle få en bok av Dennis i födelsedags present ,som skulle slås in i paket.Då blev han ledsen och låg på golvet inne på bokhandeln och grät.Då gick vi och handlade på Hemköp sedan for vi hem.
Men vi hade nog inte orkat mera ändå.När vi kom hem hade Göran kommit hem med "Traktorn".Ja,ja...
Det skulle donas och danas med den.
Jag fixade med maten till vår personalfest som vi skulle ha till kvällen.
Hade fått tilldelat att göra Hummus och en sallad,så det gick undan.
Åkte till stan igen vid 3 .Hämtade upp Ulla hemma hos sej och Maria och allt till festen på jobbet.
Fixade och donade på hembygdsgården i Idenor.Mysigt ställe,lagomt stort för 10 pers.
Resten av gänget kom vi 5.Hade det jättebra med mat och mys.
Vi åt en förrätt av torsk i en soppa och med örttopping till.Hummusen min och fiber knäcke var det till oxå.
Sedan var det min sallad och parmaknyten med kronärtskockshjärtan,gratinerad palsternacka,laxspett över saffransspenat och marinerade räkor.
Allt var otroligt gott.Före efterrätten hade vi lekar,man skulle gissa ögon på kändisar.
Vid efterrätten skulle man tänka vad det blev för namn på olika meningar.Det var jättesvårt.
Sedan avslutade vi med lite onyttigt,kola kaka, och kaffe.
Vid 23 så städade vi ihop det sista och for till stan.
Tänkte att 3 bockar brukar vara bra ,men inte i kväll då!!Det var Metallica kväll.Hua så fel det blev för oss då!Men jag var inte hemma förrän vid 01 ändå!!??
Ja nu har jag bara kommit till lördags kvällen ,men jag får nog ta söndagen på ett annat inlägg.Ska fixa till lite bilder bara!!
På åter seende!!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0