Sicken söndag!

Härlig dag dt varit idag.
Hugo sov här och killarna var uppe vid 7,
frukosten blev vid 9 nångång...
2 skålar gröt åt killarna var!
Ia kom och vi gick upp iskogen, stigen vi gick igår.
På ett litet kick hade vi fått vårs 2 stora hinkar fulla med lingon.
Göran hade tagit med killarna på en traktor tur till Maln.
Så jag fick sitta och rensa min lingon i lugn och ro.
Det tog längre det än att plocka dom....
Kokade sedan gammeldags lingonsylt.
Det var kanel, ingefära och en krydda till och jag tyckte det smakade jul!
Gjorde middag, Göran fick åka till havet och köpa potatis för den vi hade
var så dålig.Kravpotatis i 15 kg säck från Micke Berg blev det.
Efter maten for Göran på hockey och vi tog det lite lungt.
Vid 17 var killarna trötta och inte så goda vänner med grannarna.
Det var meningen att dom skulle vara
själva mellan 17,30-18,30 när Göran kom hem.
Men det vela dom plötsligt inte så Dennis
ringde först Sara och sedan Linda.
Dom hade inte nån bensin i Jockes bil så då frågade 
Dennis om inte farfar kunde komma med.
Så både farmor, farfar, Linda och Jocke kom när jag skulle åka.
Hade då hunnit baka en kaka och kokat kaffe.
Kom lite sent till ridskolan.
Men det visade sej att hästarna redan gick så det var lungt.
Fick Cassablanca, och vi skötte oss bra.
Hoppade över galoppen men annars gick det jättebra.
När jag kom hem var gänget på väg hemmåt och killarna var duschade.
Nu ska jag hoppa dit och sedan är det plugg hela dagen i morgon som gäller.

Hejhej!

Kommentarer
Postat av: Hanna

Fullt upp som vanligt!;-)Kram!

2009-09-21 @ 09:27:19

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0