Men igen.

Nu skriver jag visst varje dag igen:)
I morse for jag till Åkre vid 5,45.
Maja hann först igen.
Skrapade på och stödde, torkade, mjölkade och bytte.
Det kändes som det gick i en rasande fart.
Men det gör det jämt tycker jag.
Maja fixade mat till kalvarna och jag avslutade
mjölkningen och förberedde disken.
Erika kom ut och matade.
När vi var färdiga så hade Erika kokat jättegod gröt som vi fick.
Drack kaffe sedan var vi och fixade med kalvarna.
Sprejade och skurade lite oxå.
Var ner till Pontus med lite vatten.
Han ser ut att vänta sej mera än vatten när jag kommer ner.
Han hade tappat en sko så nu väntar vi på hovslagar Gunnar igen.
Mockade ur mycket ur hans box.
Det blev 4 skottkärror och då var det ändå inte tomt....
Kaffe igen med bonden och sedan så var det Arvakurs dax att dra lite.
Men det hade kommit så mycket snö att det var jobbigt för honom.
Jag gick bredvid och en gång när han stannat och bajsat klev han ur skacklarna.
Då var det bara att ta av och börja om från början.
Men han var så duktig annars.
Fick med mej lite mjölk hem.
Har ju lite lust att baka matbröd nu.
Har gjort Hamrångelimpa som jag fått recept av min moster på.
Tunnbröd stekte jag i stekpannan härom dagen.
Idag blev det vanligt vitt bröd.
Gjorde formen som baguette och lite större fralla.
Mums, tyckte hela familjen.
Göran åt när han kom in från plogningen.
Himmel vad snö det är ute nu!
I morgon ska det bli lite finare väder som tur är.
Vill utnyttja snön och så vill jag ha sol till det.
Vad som händer i morgon har jag inte riktigt bestämt.
Tänkte ev. följa Dennis på skolan för att kolla om jag kan
se nått som gör att han inte vill dit.
Killarna ska få åka taxi hem för tvillingarna ska vara här på em/kväll.
Så kanske jag pluggar och är i skolan på fredag.
Skriver väl om det i morgon då.

Hejhej.

Kommentarer
Postat av: Hanna

Bra mamma du som håller koll på hur dom har det i skolan! Helt rätt! Fast hoppas så klart att allt är i sin ordning - att han bara har en vanlig skol-trötthets-dip i största allmänhet!

2009-03-11 @ 23:17:33

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0