Måndag 9 mars.

Ja, då är det måndag igen.
Dennis nästan vägrade gå till bussen idag.
Han skulle inte på skolan nå mera inte.
Men när jag matat :=O honom för jag började
bli närvös så kom även han i väg.
Så då tog jag tag i disken som det ju blev lite av när vi hade mamma
pappa och lillasyster på mat här igår.
Upptäckte även då att det var mycket fusk diskade glas i skåpet...
Sedan killarnas tvättkorgar såg ut som om dom inte blivit tömda på ett tag.
Men vi var ju borta och hade lite med oss.
Jag hade ju gjort bryggar stek och det var som porterstek och jättegott.
Jag vill ju ha mycket grönsaker till och då gjorde jag även
en paj med wookgrönsaker från dagen innan.
Den blev oxå god.
Göran skalade minipotatisar och så gjorde vi hasselbackspotatis igen.
Jenny, Tobias och Dennis gick ut en sväng och vi fixade med disken, eller
mest mamma faktiskt.
När dom kom in gjorde Tobias en kladdkaka i mikron.
Den var lyckad och smaskig.
Det hade börjar snöa ordentligt så dom for hemmåt vid 16.
Satt i soffan nån minut innan det var dax att fara till stallet.
Jag hade Cassa igen.
"med gummiband"stod det på henne.
Det har jag alltid satt på så det visste jag hon skulle ha.
Men tydligen var hon sämre i nervositeten igen.
Pratade med en av tjejerna som hade haft henne i torsdags och då
hade om inte velat gå i nått hörn och läktaren var superläskig.
Förra söndagen hoppade hon till 4 gånger för mej när det hände
nått på läktaren men hörnen gick hon som hon skulle.
Så nu för beredde jag med på att hoppa omkring igen då.
Men inte en gång heller försökte hon nått.
Gick jättesnällt mot läktaren och gjorde allt som jag sade.
När vi bytte varv så fick hon skritta förbi läktaren så hon även fick se den från andra hållet.
Har ju läst att hästar inte ser och får ihop det dom ser med olika ögon.
Så ser dom en sak åt ena hållet kan dom bli rädda för det åt andra hållet.
Vi fick galoppera i volt oxå.
Det gick super bra åt ena hållet och när vi sedan skulle byta varv så när vi
satte fart och hade kämpat på lite så ramlar tjejen som rider framför oss av.
Tror hon bröt näsbenet. Hon tappade balansen och for framåt och
slog i Keckes huvud när han höjde huvet.
Så när vi skulle prova galoppera så vela nog varken jag eller Cassa det.
Men det gick ganska bra ändå. Jag är nöjd.
Men vill ju mera så klart.
Nästa vecka är det inte nån ridning, så nu kanske jag ska försöka höra om torsdagen.

Men nu ska jag fixa till mej och fara till stan för lite ärenden.
Sedan är det plugg igen.

Kommentarer
Postat av: iggemormor

Oj shitt! Bryta näsbetet på en dressyr lektion?! Inte ens jag har lyckats med det! Trots att jag brukar ramla av ganska ofta. Fast nu för tiden ramlar jag visst bara av när det är hoppning...=/

2009-03-09 @ 17:46:07
Postat av: Lena

Kanske någon dag i nästa vecka? Är borta hela denna vecka tyvärr

2009-03-09 @ 20:27:26
URL: http://livetpalandet.blogg.se/
Postat av: jenny

Nä, men vad är det med Dempa då? Kanske bara rädd för att det varit en krock? Men det var ju dagen innan med iåfs...? Han är ju så glad å go?!!! Lilla vännen!

Hade inte förstått a Tobben körde traktorn. Enl min åsikt ska ingen 7-åring köra traktor!!! Orkar inte tänka på vad som kan hända!

2009-03-10 @ 23:06:07
Postat av: Jana

Men Jenny kom igen, nu får du skämmas Tobias är väl inte 7 år!!??Är du moster eller;)??

Jana

2009-03-11 @ 14:38:45
URL: http://janas.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0