Härliga lördag i mars.

Blev väckt till en maffig frukost med tända ljus, ägg, grönsaker och massor av gott.
Blev en stund ramför tv´n innan hela familjen var ute.
Göran fixade med högtalare i min bil och jag sopade ur den efter att killarna
släppt loss med chipspåsen i den på väg hem från Hassela...
Killrna lekte på ute.
Göran tog fram den röda traktorn och plogade lite,
frågade om jag vela köra men jag avstod.
Däremot vela Tobias köra och då fixade Göran i ordning
traktorn så han kunde ta nått varv härikring.



Något stolt kille va??




Sedan tog han fram skotern och dom satte en bob
efter och sedan drog dom ner på sjön.
Dennis satt framför och Tobias på bobben.



Jag var ganska säker dom skulle fasna, för det är sånt stöp på vår sjö nu.
Men det gick bra, dom kom upp torrskodda;)
(Om jag fattat rätt så är stöp när snön tynger
ner isen så det kommer vatten över.
Och nu har det kommit ännu mera snö så då syns det ju inte alls.)
Jag gjorde mat och sedan for dom till stan för Görans kusins 15-års kalas. 
Jag hann kolla dator och sedan for jag mot stan och hämtade upp
jobbarkompisar från Hemköp och vi for till Delsbo och deras spa.
Jättemysigt och inte alls nån stress denna gång nu när vi var riktigt i tid.
Det är 3:dje gången vi är där nu.
Jag började med massage kl 17.
Gissa om hon hittade mina spända skulderblad,gissa om det gjorde ONT!!!
Fick då berätta om våra dagar i Hassela och den mänskliga liften.....
Nästa på tur för massagen frågade om det var skönt....
-Nää, sade jag men skrattade så dom förstod det egentligen var skönt.
Solade 20 min efter det, sedan var det dax att värma upp inför vatten jympan.
Jobbigt annorlunda och kul var det.
Sedan var det mat och vi hoppades ju det skulle vara den
goda pastarätten som vanligt och det var det.
Den är så god, tror dom hade mangochutney, majo, cremefraich iden.
Melon, skinka, ananas, vitlök dekorerat med sallad tomat och gurka.
Gott bröd till och när kaffet kom fram så även en kaka
som var lite för mörkchoklaig för mej, men den gick ner...
Hade som avslutning ansikts massage och det var skönt.
Kollade lite melodifestival innan vi gick in och bastade lite.
Fixade till oss och for hemmåt vid 21.30.
Hörde om katastroferna på melodifestivalen på radion.
Göran hade hyrt filmen om Arn 2 så den kollade vi när vi kom hem.
Kom inte riktigt ihåg vad jag tyckte om ettan,
men Göran tyckte denna var sämre.
Kom i säng vid 01.30 och det var längesaden jag lade mej så sent.

Nu är alla ute och vi väntar på mamma, pappa och lillasyster.
Jag har gjort en bryggarstek så vi får väl se om det går att äta sedan.
Tänkte ha Hasselbackspotatis till.
Gott va??
Ridning i kväll och nu ska jag få Cassa att galoppera från skritt:)
 

Kommentarer
Postat av: Anna-Karin

Javisst var det trevligt i går kväll.

Lite trött bara när man kom hem.

Måste göra det flera gånger.

2009-03-08 @ 12:58:22

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0