Borta bra, men gud så skönt att vara hemma.

Kinderna glöder fortfarande och jag tror Tobias fått fler fräknar,
fast solen lyst med sin frånvaro...?
Hade väl kanske en halvtimme i tisdags
och en sväng på kvällen var det fint oxå då.
På tisdagen skulle inte Dennis vara med i slalomskolan heller.



Så det vara bara att gå med honom fram och så åkte han tillbaka.
Men det var roligt och det gick bra.
Tog en tur med hästen som var där oxå.





Härlig liten tur blev det runt omkring hotellet efter lunch.
Skönt att sitta en stund ivarjefall.
När vi var nöjda for vi mot Älgered och stugan
som vi varit och knäppt på värmen i innan vi for upp.

   

Så här mysigt är det i stugan!
Köket, matbordet, och tv hörnan.
Gjorde pizza och mös på med medhavd dvd!
Det blev natti vid 19.30.



På onsdagen bestämde Dennis och jag oss för lite längdåkning.
Det spåret som fanns vid hotellet var 2,5 km och väldigt kuperad.
Så här så har Dennis gjort en vurpa i spåret.



Och här har jag gjort en riktig plöjning.
Men det gick ju bra ändå!!
Vi stannade och fikade efter en stund och sedan blev det bråttom.
Tobias hade slutat när vi kom tillbaka.
Skickade Dennis i förväg så han fick säga till att vi var på väg.
Vi åt resterna av pizzan till lunch och gick sedan till badet.
Gud så skönt det var att ligga i bubbeln.
Tobias är som ett vilddjur i badet medans Dennis satt fast på mitt ben.
Tobias hittade oxå 2 kompisar som han lekte med och sedan kom
en klasskompis oxå så det var fart där.
Det finns ute pool med bastu oxå.
Där hade dom rullat sej i snön och sedan gått in i.
Tillbaka i stugan ganska sent.
Värmde på pannbiffar och kokade pasta.
Kollade lite dvd innan vi lade oss vid samma tid igen.
När vi ringde Göran sade han att han hade en överraskning till oss när vi kom hem.
Killarna pratade direkt om en 4-hjuling och skoter
och cross och jag vet inte vad dom hittade på.
Jag hoppades ju på en hörnsoffa.

I morse var det städning och packning som gällde.
Det hade varit runt nollan hela natten så det var lite
osäkert om vi skulle ta oss uppför den läskiga backen.
Så vi tog och for i tid.
Killarna hjälpte till med städningen så bra.
Dammsög och bar grejor.
Men som vanligt spårar det ur, tillslut så jag var arg.
Men det blir lite mycket spring och lek mitt i.
Backen gick bra så vi var i tid i backen.
Köpte liftkort till Tobias som jag lovat.
Sedan gav han sej iväg.
Pratade med Viktor, hans skidlärare och han trodde det skulle gå så bra och 
medans jag pratade med honom så kom Tobias glidande ner.
Hade gått så bra så. Och det fortsatte gå bra.
Han åkte och åkte och åkte.
Så han åkte att han nästan kom försent till lektionen.
Dom for iväg och kom tillbaka en dryg timme senare.
Hade varit bort i dom andra backarna oxå.
Dennis han provade han oxå faktiskt liften.



Här kommer han upp och jag hjälpte av honom.
Han åkte ner och sedan så skulle ha på igen, men då var det 
skiftbyte i liftstationen.
Så det var nån som inte hade nå koll.
När Dennis ramlade fick han bara stå kvar,
fick ingen hjälp alls om vart eller var han skulle.
Kom på igen och då hände samma sak igen, då blev Dennis arg.
När jag kom ner till honom så satt han och grät och hande slängt
både skidor och pjäxor och skulle inte åka nå mera. 
Men när Tobias kom ner med skidskolan så skulle han på liften igen.
Dom ställde sej så fint i kön igen, Tobias han far iväg så fint.
Men Dennis vet jag inte vad han gör men det gick inte nå bra alls.
Trillade igen och nu försökta han inte igen heller och sur som citron var han.
Då tog vi och gick på lyxlunch.
Åt på hotellet buffé, tog Tobias och jag och Dennis hamburgare.
Kan inte kalla det lyx men det var välbehövligt ivarjefall.
Tobias fortsatte och åka och Dennis for omkring på platten, men med utrustningen på!
Fick inte honom att ta liften igen.
Träffade på halva gatan och dom försökte med Dennis men icke.
Han åkte med Tobias ner och lämnade in skidorna.
Jag tog bilen dit och sedan bar det av hemmåt.
När vi kom hem såg vi ju att det var jag som
hade rätt och det var en hörnsoffa som stod här!!
Nu har vi packat upp och sitter i vår fina soffa.
I morgon ska vi ut på nya upptåg:)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0