Så var det dax för nästa...

Har just kommit hem från stan där jag varit på akuten med Tobias.
Igår var vi på hälsocentralen och fick penicillin mot en ful blåsa på sidan av foten.
I morse upptäckte jag att hela han var prickig.
Alltså allergisk mot tabletterna han fick.
Hoppas det blir bättre nu då.
Men även Göran var ju allergisk mot penicellinet han fick för några år sedan.
Han har massor av bläck ritat på foten nu som ska
vara borta i morgon annars måste vi åka in med honom igen.
Han skulle visst vila med foten över hjärtat, men det sade dom inte
nått om igår så han har ju varit i farten och cyklat och lekt han.
Och som kille så när det väl kommer till kritan och
dom får medicin så är dom ju sååååå sjuka....
Ååååh, ska jag aldrig bli frisk, aldrig leka med kompisar,
har jag redan hört många gånger.

Nu ska vi packa oss iväg till Maråker och i morgon är det mammas
60-års kalas som ska gå av stapeln.
Jag har ju fixat med maten så den ska ner i varjefall,
sedan får vi väl se om vi får fara hem i morgonbitti.

Ha det så bra!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0