Första turen!

Första riktiga turen med Iris i år gick till Clubvika.
Det har varit vårt andra hem när vi varit med båten i flera år.
När vi hade Klara var det så långt vi orkade åka...
Det tog ca 1 timme och 20 min dit med henne.
Nu tar det ca 40 min med Iris.
Det är en lagom bit för första turen för att kolla att
allt funkar oxå.
Jag var med Petra och Bompiz på Radjoj kvällen före.
Hade just bestämt att ta det lungt och köra,
då ringde Jansson och frågade om jag kunde stöka på söndagen.
Tog morgonen då för vi hade ju pratat om att fara med båten.
Så efter att ha kommit hem kl 00,30 på kvällen
klev jag upp kl 04,30 på söndags morgonen och for till Åkre.
Stökade på där och kom hem kl 09,30.
Då hade inte killarna vaknat än!!
Åt fukost och packade oss iväg vid 11 tiden.



Inte helt fel att bege sej den första turen i detta väder!
Här ser ni hörnet av bryggan och lilla ön till höger heter Stolpen!



Nya landgången till bryggan och Görans bil i bakgrunden.
Till vänster är det en badplats oxå.

   

Äntligen är vi på väg.
Göran har skaffat gps till i år.
Det är riktigt spännande!



Vi hade en härlig dag!
Massor av sol och inte så mycket blåst.
Det blev 7 båtar på bryggan och 2 tält stod där när vi kom.
Men 13 grader i vattnet var inte så att nån badade inte:(
Tobias och jag gjorde tappra försök men näää.

   

Pytt i panna med ägg till lunch!
Det suger ju på sjön som det heter och det stämmer hur bra som hellst,
man är konstant sugen på nått.
Tur vi har bunkrat upp:)

Hemma vid 18 tiden och både Göran och jag var röda lite här och där.
For till grannar vid havet och fick fika innan det var natti dax.
Så jag höll mej vaken riktigt bra efter att ha sovit så lite.
I dag ska vi till stan och uträtta lite ärenden och införskaffa det vi saknade på båten.

Kommentarer
Postat av: Sara

Guuud vilka härliga kort! Kan bara tänka mig hur härligt ni hade det. :) Nästa gång vill vi med!!!!

Vi kommer nog ut snart. Blir lite knas när jag jobbar dag och J eftermiddag/kväll men snart kommer vi ut och busar! :)

Kramar

2009-06-22 @ 15:59:17
Postat av: hanna

Mmmm, härliga bilder!

2009-06-24 @ 21:36:44

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0