Söndag igen....

Ja, hua vad fort tiden går nu och allt är så roligt.
Torsdagen blev det bara plugg och tur var det för det var en Tobias  som bara skulle hem när skolan slutade.
Han fick ringa hem men jag sade jag pluggade och han fick stanna tills pappa hämtade honom.
Det gick nog inte 10 min helller kändes det som så plingade det på dörren och in kommer Tobias.
Då har han fast vi just pratat, gått till taxin och inte till fritids.
Men då tog jag hans kort till tv´n och sedan fick även han sätta sej och plugga 2 böcker och ganska mycket.
Det var väl förhoppningsvis så tråkigt att han inte gör om det.
-Tänk om jag inte varit hemma då, sade jag.
-Men du sa ju att du satt vid datorn, sade han då.
Fredagen skulle vi försöka rida igen,men då var det så mycket annat som skulle
fixas så helt plötsligt skulle Maja sluta och allt var inte gjort för dagen.
Jag skulle hemmåt vid 13 för killarna kom ju hem vid 13,30.
Fixade till mej och tog med Tobias till stan.
Dennis var med Alle och Sanna och hade bobåkningstävlingar.
Vi kom hem en stund efter Göran.
Fixade med mat och sedan var det bara mys kväll kvar.
Lördagen kom vi upp sent,åt och sedan kom en kompis till Dennis.
Jag gjorde skånsk oskaka av mjölken jag tagit från Åkre.
Det skulle vara grädde,ägg och socker iden.
Den hann inte bli klar innan Tobias och jag åkte till Åkre för NU skulle vi rida.
Göran fixade så den kom ut när den skulle.
Vi begav oss iväg direkt när jag kom.
Trussade i snön på täckterna runt gården.
Pontus var sovande, hur lugn som hellst var han nästan hela tiden.
På väg tilbaka sade Erika att här skulle Arvakur vela galoppera.
DÅ vaknade herr Pontus, det blev galopp från sovande tror jag:)
Jag var ju inte riktigt med men han satte fart han.
Och jag satt kvar, fick honom att ta det lite lugnt nån meter men
sedan bar det av uppför och då satte han fart igen.
Men lika plötsligt som galoppen kommit stannade han av oxå....??
Stod bara rakt upp och ner och funderade liksom.
Undrade nog vart Arvakur tagit vägen.
Sedan gick han lungt och beskedligt tillbaka.
Så nästa gång ska jag rida med honom och var lite mera beredd.
Vi pratade igenom det hela och eftersom jag inte blev
rädd så ska det inte vara nått problem.
For hemmåt med Tobias som varit inne och lekt med Martin och Louise.
Vi hjälptes åt att göra pannbiffar som Dennis vela ha som fredagsmat egentligen.
Mös på framför tv´n resten av kvällen igen.
Fick sms från en studiekompis och jag trodde det var Erika, vill ju vara med på
kalvning och missade den på fredag med ca 30 min.
Skulle bara äta sedan skulle jag åka men då var det klart redan.
En till är på G nu och skulle haft igår.

Nu ska jag sätta mej och läsa om förbränningsmotorer, vad gör man inte för kursen...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0