Mycket nöjd.

I måndags var jag bara hemma och donade på,
saknade böcker så det gick inte att plugga så mycket.

I går kom böckerna så jag var in och hämtade dom
innan jag satte mej några timmar med dom.
Vid 14.30 var det dax att fara mot Åkre och min första praktik.
Där skulle dom just till att äta så jag gick ut till Pontus en sväng.
När jag var ute med Pontus började det snöa ordentligt,
var riktigt blöt om jackan när jag kom in igen.
Maja som skulle ha stökat med Erika hade
problem med magen så hon kom inte.
Skrapade, strödde, matade kalvar,
gick efter Erika och flyttade maskiner och
donade på tills klockan helt plötsligt var 20.
Hade då oxå fixat lite med det jag har störst
vånda över, diskningen av alla maskiner.
Med kranar hit och dit och knappar  och spjäll
och diskmedel och jag vet inte allt.
Men det kändes bra för röret var ur tankern....
Pontus hade vi då tagit in oxå.
Han brukar inte vela komma in men nu så
stod han och väntade när jag kom.

Imorse var det inte nå problem att kliva upp när klockan ringde 05,15.
Men tänk om det varit inventering på jobbet då hade det varit tungt.
Kom till kossorna först av alla.
Emelie kom några minuter efter mej.
Hade frågat Erika om vad jag skulle börja med så det var bara att sätta igång.
Donade på men kalvar och mat och lite annat och
helt plötsligt var det dax för fm kaffe.
Var sedan ner till stora hallen och kollade när dom lekte cowboys.
Det var 5 kor som skulle kollas, 2 om dom var dräcktiga och 
3 skulle insemineras av semin, har jag för mej.
Medans hon var där så kom även vetrinären.
Så det hände lite på Åkre lantgård idag.
Efter fikat så var det dax att fixa lite med hästarna.
Nu var det Arvakur som skulle köras in.
Började med kjedjor efter honom och sedan slanor,
dom var läskigare än kjedjorna men det gick efter några vändor.
Vi var 3 st som gick med honom.
Bestämde att vi skulle göra om det nästa vecka.
Åkte hem så jag var hemma före killarna.
Duschade och fixade till mej innan det var dax att fara till stan med dom.
det var ju Tobias tora dag!
Han skulle ju få köpa båten ju.
Promenerade rakt in och hittade den på en gång gjorde han.
Dennis hade däremot lite problem om vad han skulle köpa.
Men tillslut hittade han legoracerbilar.
Kollade lite på Fyren sedan fikade vi innan det var dax att åka hemmåt.
Kom hem några minuter före Göran.
Han fick i uppdrag att bygga Dennis bilar och jag gjorde tackpaj med sallad till.
Mumsigt värre var det.
Nu är Göran ute och skottar med lilltraktorn och killarna
kollar favvosen Hanna Montana.
Görans lillbror Jörgen ringde just och vela ha
lite hjälp för han håller på och flyttar.
Så det ser ut som det blir en ensam kväll för mej, hoppas jag......
Somnar väl några minuter efter killarna antar jag.

I morgon är det plugg som gäller till kl 12 för då ska vi
ev. rida och killarna kommer med Göran kl 16.30.

Lönen inkommer på fredag men då är det nog
plugg och ev. en handling som gäller.

Sedan är det ledig helg igen.........
Ska väl neråt till mamma och papppa nån
dag om killarna håller sej friska.
 

Kommentarer
Postat av: Hanna

Låter som härliga dagar!

2009-01-22 @ 09:03:23
Postat av: iggemormor

Shitt vad du har donat mycket! Underbart å kliva upp 05.15 va?? Det gör jag 5 dagar i veckan! =?

En på jobbet frågade mig om jag visste nån som ville vara "avbytare" till en som har kossor å kalvar. Det är nån som hon brukar umgås med som bor i Via. De behöver ha nån en helg i månaden. Intresserad? I sånna fall kan jag ta namn å nummer på den där bonden.

2009-01-22 @ 18:36:46

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0