Min första...

Har varit med på min första kalvning!!!!!
I fredags när vi kom hem från stan så smsade Erika om att det var dax.
Men då kunde jag inte fara.
När jag var i ridhuset fick jag ett till sms om att nästa kalv hade kommit.
Så när jag satt och hade gjort kväll med killarna och vi åt kvällsmackan
och jag fick ett till meddelande var det bara att hoppa upp och fara.
Gav dom gonatt pussen och klädde mej varmt för man vet ju inte.
Var i Åkre ca kl 20,Erika var ut en sväng men skulle göra natti
med sina barn så jag blev själv där ute.
Pontus stod bakom mej och mumsade och åt och
kalvarna undrade lite med sedan var det lungt.
Tittade på dom andra 2 små oxå.
Men när det väl satte igång och kon lade sej ner gick det jättefort.
Det var en ko som fått flera kalvar så det skulle inte vara nått problem heller.
Men jag höll nog andan tills jag såg kalven andades.
Kon var upp och slickade på den och ganska snart försökte den resa sej.
Smsade in till Erika och hon kom ut och tyckte det gått fort oxå.
Det kändes som det bara tog kanske tio minuter men det blev nog en timme ivarjefall.
Kul att få ha varit med, men det var nog inte sista gången. 

Kommentarer
Postat av: Anna-Karin

Har bara sett kalvning från vägen där vi bor.

Vi brukar se några om året.

Hoppas ni mår bra .

Här sitter jag i feber och ont i halsen. Fryser.....

2009-01-27 @ 15:19:16
Postat av: iggemormor

Men åååhhh vad gulligt å få vara med om att se små söta kalvar födas !! =D

2009-01-28 @ 18:07:39
URL: http://iggemormor.blogspot.com
Postat av: Sara

kika in nya bloggen ;)

2009-01-29 @ 21:03:49
URL: http://sarawestrin.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0