Intensift!

Det har varit det i veckan nu.
I tisdags var det friluftsdag med killarna i Hede.
For så vi var där strax efter kl 8.
Vid 13 vela väl killarna åka hem då,
jag hade kunnat farit vid 11 jag....
Men dom hade så kul med madrasser och
bobbar, som vi hade tagit med fast vi inte fick.....
Lite konstigt att madrasserna var tillåtna som inte går att styra överhuvudtaget,
men bobar som har ratt det fick man inte ha för dom var hårda??!!
När vi kom hem var det lilla världskriget för dom skulle sova i stan hos
Sara för det var studiedag på onsdagen.
Och för att inte dom skulle behöva kliva upp så tidigt så tyckte Sara att dom skulle sova tillsamanns, 
jag hade missförstott och sagt att hon skulle sova här.
Det var ju jättepopulärt det, men att dom skulle sova där var inte lika roligt.
Fast jag vet ju att det går bra bara dom kommer iväg.
Packade väskorna och for med lite motstånd.
Men när dom kom fram så gick det hur bra som hellst.
Jag åkte vidare till Åkre för det var ju min stökkväll.
Emellie kom och vi började på.
Erika kom ut och donade på hon med.
Känner att jag får mer kläm på det hela tiden.
Bra att det är flera stycken som jag går med och då kan
jag fråga fler och få flera olika synvinklar på det.
Efter 19 var vi klar och då blev det fika inne.
Hemma strax före 21.........
Där var Göran faktiskt vaken men det blev natti nästan direkt.
Smsade med Bredagatan och där hade det ju gått bra förstoss.

Jag kom först till Åkre på onsdags morgonen!!!
Maja kom när jag varit ner och satt på mej mina ny inköpta gummistövlar med stålhätta!!!
Vi satte igång och Erika kom oxå ut och röjde på.
Gröt bjöds det på vid 9, Maja for vid 10.
Vi matade nere vid stora hallen och sedan kom
Marie och vi körde med Arvakur.
Håller på att köra in honom och nu var det släpskaklar som var på.
Han uppförde sej bätte nu idag än förra onsdagen.
Åkte hem efter fikat.

Torsdagen pluggade jag klart det sista.
Nu väntar jag bara på kommentarer,
har även en uppgift som jag ska göra i Åkre tänkte jag.
Åkte dit sedan och var med och skrapade.
Sedan kom Gunnar och skodde Pontus, har bara varit med en
gång tidigare och då fick han lungnande.
Och det var en annan som skodde, denna man var imponerande.
Han var väl lite hårdhänt i vår smak, men det funkade ju och dåså.
Tog ca 3 timmar och jag var väl inte riktigt klädd att stå stilla så länge.
Frös så jag hackade tänder. Killarna kom hem med Göran vid 16.30.
Snabbmat som pommes och korv blev middagen.

Erika fyller år idag, grattis grattis!!!
Fick reda på det härom veckan när jag skrev mitt persnr då vände
man på mitt månads nr 10 då blev det hennes 01.
Samma år och datum.
Idag har jag städat huset,for och besiktade lillmercan.
Det gick som tur var bra, det var ju andragången oxå.
Handlade och köpte nya gadiner och blommor.
Killarna hade kommit hem när jag kom hem.
Bytte gardinerna och satt upp blommorna sedan
kollade jag lite tv med killarna tills Göran kom hem.
Nu har vi just ätit hemmagjord pizza och ska väl mysa framför tvn.

I morgon ska jag stå i kaffeterian på Östanbräck, det är hundutställning.
Göran ska fixa med min bil som vi oxå fått 2or på.
Ev. blir det lite vedkörning sedan.
Söndagen är det ridlektion igen.
Erika har sina föräldrar uppe i helgen och då åker jag nog inte dit.
Hennes mamma har jag redan träffat efter över 23 år.
Men inte hennes pappa och han hade vi i skolan och sedan blev han rektor.
Han var lärare på högstadiet och hade typ matte och riktiga pluggämnen.
Sade att när jag träffar honom kommer jag nog att niga.....
Har lite väl mycket respekt för honom än tror jag.
Kanske vi vågar oss dit ändå. Vi får väl se vart tiden tar vägen, skulle vart roligt.

Söndagen den 8de bär det av ner till Vreta igen. 

 

Kommentarer
Postat av: Anna-Karin

Låter faktiskt kul.

Måste vara skönt att få vara ute

och slippa vara inne med griniga

kunder och andra.

Sköt om dej.

Syns snart hoppas jag.

2009-02-01 @ 17:32:21

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0