Tisdagsplugg...

...innan det är dax för stök och lite häst.
Igår skulle jag plugga tills killarna kom hem,
men Dennis blev hemma igen denna dag han.
Läste igenom alla sidorna för ekonomin men sedan
vela han ha fika och dukade upp ett dingnande fika bord.
Det var 11 olika kakor och kex, saft, o´boy och mjölk räknade han till själv.
Så då var det bara att välja och vraka;)
Han hade blivit lovad att åka lite skoter som
Tobias hade gjort på söndagen med Göran när vi var i Åkre.
Han började fråga kl 10 om inte pappa skulle komma snart.
Han ringde nog 2 gånger oxå och undrade om det inte var dax snart.
Men till slut så kom pappa hem och det bara av,
men som vanligt går den inte som dm vill så det blev
bara en kortis innan det var mekardax igen.
Tobias var in en snabbis sedan lekte dom i kojan tills det
var matdax och då gick det fort sedan ut igen.
Kom in vid 19 och då var det data en stund sedan kvälls fika och go´natt.

Ihelgen har det varit kul.
Härligt väder så otroligt.
Körde faktiskt Görans "lilla blå" traktor på lördagen.
Vi åkte lite skidor killarna och jag och när vi kom upp på vägen
igen hade Göran kört i diket med den röda.
Fick hjälpa honom backa upp den när han drog med "lilla blå".
Sedan skulle jag åka och parkera den, men det blev ju en lite till tur för mej.....

     

Vi var in och åt lunch men vädret var ju så fint att Dennis och jag
tog varsinn bok/tidning och satte oss på soldäcket och läste.
Jörgen kom och det började bli lite kallt så vi gick in.
Gjorde tacos till middag.
Erika smsade och Göran skickade dit mej...?
Han tyckte jag kunde hjälpa henne för hon
skrev hon var så trött och det hade ju inte jag nått emot!!!!
Dennnis satt visst ihop med mej denna dag så han
följde mej och Tobias var med Göran och Jörgen. 
Göran hade ju jour och dom följde med honom på en tur.
Erika var i fullgång i ladugården så det var bara att hoppa in.
Jag skulle få mata och det hade jag ju aldrig gjort nångång men det gick riktigt bra.
Lite läskigt med traktorn och varvantalet som ska var si och så.
Snabbt hit och snabbt dit och så.
Men det är kul att ha gjort det med för nu har jag lite koll på det mesta tror jag.
Vi hann hem innan gubbilen kom hem igen.
Tände lite ljus och mös på, det är en sån skön känsla man har när
man varit i ladugården med alla kossorna och Erika:)
På söndagen for Dennis och jag dit igen.
Då var det vid 11 så då var det hästarna vi skulle fixa med.
Arvakur skulle dra ett varv och jag fick sitta på kuskbocken!!
Barnen satt i bak dom med.
Det gick ju jätte bra, han är så duktig gubben.
Och som vanligt hade jag sagt en tid till Göran som
det visade sej att jag inte skulle kunna hålla.... 
Ringde och sade att vi ska ta Pontus med så sätt på potatisen
så kommer jag och gör nått sedan.



Poppe funderar vad vi skulle göra men han var så snäll
när vi funderade,tog på, tog av och fixade och donade.
Sedan tömkörde vi upp för backen och tillbaka.
Skötte sej utmärkt han med.
Han är ju körd hos tidigare ägare men det är ju ett
tag sedan så vi ska ta det lungt frammåt.
När jag med andan i halsen ringde och sade att nu kommer vi var Göran arg!!!
Men han skämtade bara och hade minsann gjort mat han
för det visste han att jag inte skulle komma i tid......
Älskar min man så mycket och han är så duktig på att veta hur det blir när jag är i Åkre...:)
Tiden liksom bara försvinner och det är ju så roligt allt man gör och jag lär mej varje dag.
Skulle ju på ridskola men när jag som vanligt smsade Helena så var det
inte nått denna helg, och jag som laddat så!
Så då blev det mys hemma istället och vi tog reda på all
rentvätt Göran fixat med när jag var borta.

Så idag är jag i Åkre från ca 13,vi ska tömköra Poppe igen
och sedan skulle jag få mat där innan det var dax för stök.
Men nu är det dax att skriva om kräftfiske vatten i ekonomiuppgiften.


Kommentarer
Postat av: Anna-Karin



Du verkar inte ha tråkit iaf.

2009-02-17 @ 19:59:47

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0