Härligt!

Så beskriver jag mina 2 dagar nu!
Kan nästa säga 3 dagar faktiskt.

Måndagen var det lite plugg inför nästa vecka och sedan for Dennis och jag mot standen.
Var förbi Åkre och fick en låda med spännande saker.
När Göran kom hem åkte vi en bit längre ut i Lingarö,
där blev vi bjudna på mat.
Urtrevlig kväll, tack Ia och Erik för det!

Tyvärr var det lite för kallt för mej att rida i går fm,
och sedan så skulle jag ju ha träffat en lärare på CUL.
Men det tog nog längre tid att försöka lokalisera honom
mot för vad det hade tagit om han hade varit där.
For ut till Åkre vid 14 och hämtade på vägen upp lilla Louise.
Där började vi så smått på innan det var dax för herrskapet att äta.
När vi kom ut så var det lite allt möjligt som hände i ladugården.
Det var djur som skulle in och dom skulle ha spruta och blodsocker
höjande och det var nån som var lite dålig.
Kalvarna skulle ha mat och den maskinen har jag inte riktigt förstått mej på men nu så..
Var klar så vi gick in och fikade vid 20.

I morse när klockan ringde 05,15 flög jag upp.
Var i Åkre strax före 6, gick ner och bytte om.
Började skrapa och Erika kom strax efter.
Emmelie som skulle ha varit med oxå var förkyld.
Donade på och var till Pontus och kalvarna och mös på riktigt.
Fick kaffe mitt i allt. Erika gick in och skickade iväg barn och
jag donade på lite med mjölkmaskinerna.
Tills hon kom och sade att nu måste jag komma in annars blir gröten förstörd.
Ååå, vad gott det är med gröt då!
Vi var istort sett klara då. Så vi hoppade på 4-hjulingen för att dra
hem en släde om vi skulle använda bakom Arvakur.



Här är den framdragen med 4-hjulingen.
Jag åkte på den tillbaka och det gick bra.
Ramen var lite sne och vinn så vi band fast den för att den skulle följa med.




Nu är Arvakur gubben redo för sitt första riktiga drag.



Han funderar lite om hur han ska göra men går sedan snällt i.



Visst ser det mysigt ut!
Marie sitter på den stora runda jutesäcken vi fyllt med halm och Erika satt
bakom. Jag fick vara mediabärare och filmade det hela.
Men han skötte sej så bra och var hur lugn som hellst.
Så det där är bara att göra om igen snart, Erika!!

Nu vet jag inte när jag ska åka dit igen nästa gång.
Men mina stövlar är kvar där som jag ska ha på
söndag när det bör av mot Vreta och studier i praktiken även där.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0