En helg...

..går så fort!
Speciellt när det händer roliga saker hela tiden!!
I lördags var det meningen vi skulle rida.
Men det såg ut att bli solsken så det blev en friluftsdag istället.
Göran åkte redan vid 8 med skotern på släpvagn mot Lindefallet.
Dom skulle mot Delsbp på en tur.
Erika kom hit med barnen och vi åkte lite skidor.
Dennis var verkligen i sitt esse och åkte 6!! varv runt vår täckt.
4 utav dom utan stavar. Och sjungande hela tiden.....
Så nu funderar jag om inte han oxå kanske ska åka slalom??!!
Dom lekte så bra i snögrottorna dom på gatan
gjort så Erika och jag tog en tur lite längre bort.
Åka på väg som är plogad och sandad gick väl så där!
Skoter spåren var bättre.
Vi gick in och fikade och åt korv.
Louise vela åka skridskor så vi tog med en spade och gick ner på isen.
Erika skottade upp en lite plätt till henne och efter att
ha åkt kanske 4 minuter var hon nöjd.
Hade med bobbarna oxå och medans dom större
barnen gick hem igen så åkte vi några gånger ner mot stranden.
Jörgen och Maja kom oxå men dom hade inte utekläder på sej så dom var inne.
Vid 3 åkte Erika och barnen hemmåt.
Gjorde mat och när vi ätit kom Göran hem.
Helt slut. Han var inte vaken många minuter den kvällen.
Jörgen var inte så pigg han heller, dom hade varit och badat i Söderhamn.
Ulf som Göran åkt med ringde och tänkte prata med Göran men han sov han.
Han berättade för mej istället att dom åkt 12 mil den dagen.
Hade varit 7 skotrar som farit.
Jag, blir det, kollade melodifestivalen med sms kontakt (som vanligt) med Erika.
Resten av min familj låg och snarkade runt mej.
Skulle ju egentligen varit på fest hos Petra men jag orkade inte efter den dagen.
Sorry gumman, är så partysugen men jag vågar inte släppa fram det!!
Så Jörgen jag får ta allt hos dej när du fylle, det går bra va??!!
Egentligen var det ju tur med vad som skulle komma på söndagen......

Vaknade av telefonen och tänkte nu händer det nått för det
är väl ingen som bara ringer för att prata före 8 en söndag??!!
Göran pratade på lite sedan kom han med telefonen och jag hörde honom säga.
-Inte tror jag hon är svår övertalad inte.
Då var det Bonden själv som vela att jag skulle komma
och hjälpa honom för Erika hade kräkts hela natten.
Ingen av tjejerna dom har i vanliga fall kunde.
Så upp och hoppa och iväg.
Han hade kommit en bit på vägen så det var bara att fortsätta.
Hur kul som hellst. Donade på i min takt och det
gick väl bra hoppas jag, inte hört nått än ivarje fall.....
In och fikade lite sedan fortsatte vi med kalvar och ungdjur.
Det hade ju snöat så han skulle ut och ploga så han
undrade om jag kunde komma tillbaka och hjälpa Erika.
Hon hade kommitupp på benen men såg trött ut.
Innan jag for kom hon ut ivarjefall.
Gjorde hasselbackspotatis men rostade
grönsaker och kotletter till det med festaostsås när ja gkom hem.
Gjorde pannacotta till efterrätt som vi åt innan Tobias och jag åkte vid 4.
Fixade och donade på tills kl var efter 7. Då hade vi även tagit in Pontus.
När vi kom hem stoppade Tobias och jag in oss i duschen,
kläderna hamnade i tvättmaskinen.
Dennis hade somnat på soffan efter att ha
varit ute på skoter med Göran när vi var borta.
Tobias och jag unnade oss en riktigt härlig kvällsfika efter att ha varit ute på.

Idag var det plugg fram till att jag åkte och handlade och var på
Tobias skola för att prata med hans lärare, extralärare och rektor.
Göran kom oxå och var med på det mötet.
Det går frammåt för honom, men dom är oroliga
att han inte ska kunna leva upp till kraven det ställs redan i 3:an.
Så det ska göras en ansökan om att en specialpedagog ska
komma och kolla på vad han har för problem.
Om det är innlärningen, minnet eller koncentratinen som inte är som den ska.
Känns ju bra, men allt tar sån tid.
Hoppas det är dax för ögon snart igen för han kollar
lite konstigt när han ska koncentrera sej och läsa.
Brukar vara frammåt våren vi får kallelse till det.
Åkte ner på Dackås efter att jag hämtat upp killarna på fritids.

Nu är Göran på hockey och hoppas han är nöjd över allt att läsa.
Han sade idag att nu fick jag väl skriva nått.
Hade läst samma i flera dagar nu!!
Kram på dej älskling!

I morgon är det plugg tills mot kvällen då är det
stök i Åkre igen och det ska bli kul som vanligt.
Onsdagsmorgonen är jag där igen och sedan
är det möte med jobbet på kvällen.
Sedan hinner jag väl skriva nått eller....?

Kommentarer
Postat av: jörgen

klart de blir party, kalas, fylleslag o DU SKA vara med!!

2009-02-23 @ 22:06:31

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0