Ojoj redan torsdag!!

Nu går det verkligen undan!
I måndags for jag till Åkre vid 10.
Tog en riktigt lugn tur med Poppe.
Det höll på att sluta tokigt när vi mötte 2 travare,
men jag hoppade av för säkerhets skull och ledde Poppe.
Dom andra hästarna blåst upp sej väldigt dom med.
Det hade nog funkat att sitta kvar men vela inte utmana
ödet när det gått så bra ändå.



Här är han tillbaka i hagen och fått en ny saltsten.
Visst är han fin.
Åkte hem så jag var hemma när killarna kom.
På tisdagen var jag och handlade och fixade i stan
innan jag åt och for till Åkre för praktik.
Hade Emmelie med mej och hon visade sånt som jag kände mej osäker på.
Att starta mjölkningen har jag inte gjort så många gånger
så jag visade vad jag troddde och hon hjälpte mej.
Det gick riktigt bra:)
2 av kalvarna skulle matas för hand sedan och det tar ju sin lilla tid det....
Men det är mysigt.
For hem vid 19,30.
05,50 var jag och Maja tillbaka.
Då möttes vi av en ko som låg i gången.
Hon hade krypigt ur bandet haft roligt i låggårn under natten.
Bajsat lite över allt hade hon.
Stressat en kviga så hennes band hade lossnat från inredningen....
Men vi fick lugn och sansat tillbaka henne.
Sedan fick jag visa Maja vad jag kunde i frågan att börja mjölka oxå!!
Mjölkade medans hon och Erika skrapade foderbordet och matade.
Tror det gick bra, men kanske får jag höra nått annat...?
Hade tänkt vi skulle rida men det är ju storstädning i Åkre nu så vi hjälpte till med det.
Och halvvägs är vi väl, kanske dom har fortsatt idag.
Jag har städat och pluggat idag.
Bokföring 3 kapitel sedan gick jag över till mjölkning!
Har suttit ute i solen i linne och shorts!!
Härligt har det varit.
Väntar hem familjen nu och potatisen puttrar.
Göran började j0obba kl 01 i natthan så han är väl lite mör.
Var på utvecklingssamtal med Tobias igår med.
Och det hade gått bra, men en kvinna ska komma och kolla upp honom i mitten av maj.
Var på Dackås och firade det.
I morgon är det strömavbrott här igen och då far jag till Åkre.
Endera får jag hjälpa till eller så kommer en farbror
som ska kolla på Poppe och ev. köra honom:)
Ha det så bra så länge!!!

Kommentarer
Postat av: iggemormor

Men åhh vad gullig han är Poppe! =D Hur många hästar finns det där på gården?

2009-04-25 @ 11:35:05
URL: http://iggemormor.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0