Härlig dag blev det!

Visste ju att det skulle bli en härlig dag idår.
Tyvärr började den med regn...
Men vid 11 nångång så sken solen upp och det blev jättehärligt.
Jörgen och Maja kom tidigt och Jörgen fick tvätta sin bil oxå.
Jag städade och förberädde middagen.
Fixade med påskvippor ute, både vid entreen och vid köksingången.
Åt en kokt korv till lunch.
Vid 16 kom Görans mamma, lilla syster, farmor och hennes man Ture.
Vi blev 10 pers till middagen.
Vi hade gjort en pot.grat och grillade på både nöt och fläsk.
Lammstek i skivor hade jag köpt oxå för det var ju påskmiddag för oss.
2 olika sallader gjorde jag för Göran vela ha grekisk och jag vela ha med ruccola.
Tzatziki fixade vi till och beasås så klart.
Meloner ska ju vara med och ett fat med getost som jag ringlade honng över.
Varmt bröd och flera olika sorters ostar hade vi oxå.
Tror dom tyckte det var gott.
Vi drack vin och cola även bubbelvatten hade vi till.



Maja har tagit plats i huvudändan på barnbordet!

    

Båda sidorna av bordet.



Lite lek vid bordet blev det oxå.
Klappa på bröstet med ena handen och smek med den andra.....



Efterrätten, fusk pannacotta!Men otroligt god tycker jag ivarje fall!



Även denna var en god efterrätt!
I bekgrunden tulpaner som jag fick först 10 st av Jörgen när dom kom och
sedan 7 st av Maria när hon kom och det var samma färg!! Men köpt på olika butiker.

Göran fick åka på en jour sväng så han var inte med hela tiden.
Så jag hann vara själv en liten stund, och killarna
dom satt klistrad vid "Macken" dvd´n.
Det var nog en lyckad middag igår.
Killarna skötte sej någorlunda.
Lite tjaffs och stök var det på dom.
Men även borta och lekte i svängar.

Idag är det bara gråväder.
Tobias har sagt vi ska ut och cykla så det är väl bäst man klär sej och åker iväg då.
Ha en bra helg ni med,kram kram.

Kommentarer
Postat av: Hanna

Dina inlägg lyckas alltid att få det att vattnas i munnen på mig!!;-)

2009-04-05 @ 19:54:37
URL: http://hannabizz.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0