Tobbe blev oxå historisk..?

Ja, för han fyllde ju på en historisk dag tydligen.
Dagen då USA fick en svart president.
Men  det var ju många vi känner som fyllde igår.

Vår dag var riktigt bra ivarjefall.
Skickade iväg killarna med bussen på morgonen och åkte själv efter vid 9.
Var kvar med Tobias tills han slutade.
Mattanterna kollade lite "ännu" surare på mej än tidigare(om det är möjligt),
när jag var med Tobias klass och åt.
For på Albinsleksaker och köpte lastbilen Tobias velat ha jämt när vi varit där tidigare.
Dennis fick oxå köpa för sina pengar han fått.
Tobias hade verkligen pengaönskemål nu när han fyllde,
det blev över 1000 kr till slut.
Och det var ju bra att han kunde få köpa det han verkligen vela ha.
Ska ta en riktig utrensning på deras rum snart.
När vi fixat lite här hemma och dekorerat smörgåstårtan så kom Görans
farmor och farfar,Dagmar och Ture.
Tobias fick en sked av dom men dom hade kvittot med om det var fel bestick.
595,00 kr kostar dom nu!!!!!!!!!!!!!
Tror dom "bara" låg på ca 300 när Farmor och farfar till Tobias
och Dennis kom på att dom skulle köpa såna till dom och Maja.
Kollade igen om vad dom har nu och det var väldigt ojämt.
Fixade till så dom hade ungefär lika och ska ge en sån
lapp til farmor så dom vet hur dom köpt.
Vissa bestick har dom 6 av så det får väl räcka det.
Tyvärr så är det ju inte så populärt när dom får dom,
och det får man förstå.
Jag fick kaffekopp och assiett av min farmor och faster
som inte var så roligt då heller.
Den slanten på ett konto vore inte så fel vid födelsedag och jul...
Sara kom utan Johan och Dennis ringde och skällde på honom....
Han hade tandvärk.
Farmor och farfar kom.
Fikade på min goda (om jag får säga det själv) smörgåstårta.
Hade gjort 4 lager med gegga iden.
Så den var så saftig och god.
Tobias visade inte sin bästa sida när dom var här så klart.
Så han åkte upp i sängen.
Och då är det lite så att ska han få göra som han vill bara för att det är folk här,
eller ska han få samma bemötande som om det inte vore folk här.
Nej han får inte göra hur han vill bara för att det är folk här,
fast det kan bli lite knystat då...
Tvillingarna kom innan farmor och farfar åkt.
Och då var det som att vända på en hand på Tobias.
Hur trevlig och tillmötes gående som hellst.
Erik och Martin skulle hem och äta lite senare.
Så när deras mamma ringde passade jag på och
bjuda över henne oxå på kaffe och tårta sedan dom ätit.
Vi hade en riktigt trevlig stund med tårta och kaffe.
Göran fick en kram av henne för han hade ställt ut soptunnan sist.
(det brukar han få av Ia ,sade jag)
Det blev sent för killarna igår, efter 8 var hon.
Så i morse var Dennis in och väckte Tobias när Göran åkt.

Nu håller jag på med kalvdans,
men den vill inte stanna för mej.
50 min har den lilla formen gått.
Vi får väl se vad den större behöver då.
Ska åka till åkre vid 9 tänkte jag.
Var en vecka sedan jag var till Pontus nu.
Men han måste ha broddar innan vi ska bege oss ut igen.
Men det finns ju massor av annat kul att göra där ändå;)
Väntar på ett kuvär från skolan nu.
15 oktober var sista ansökningsdag och jag
vet inte hur länge man ska få vänta.
Tänkte be lillasyster om att hjälpa mej skriva ihop ett cv som
jag kan lämna till bönderna runt om
så att dom vet att jag finns och vill vara med.
Kollade min kalvdans nu och den lilla hade stannat och var klar!!
Nää nu vet jag inte nå mer att skriva om så jag får väl spara och publicera nu då!

Hejhej.

Kommentarer
Postat av: Petra

jag har inte ätit någon frukost ännu..

Så hur sugen blev inte ja nu när du skrev om din smaskiga smörgås tårta..kurr kurr i min mage..

Åh självklart får du skriva att den är god fast det är du som gjort den :)

2008-11-05 @ 09:49:40
URL: http://petraw73.bilddagboken.se
Postat av: Anders

Hehe jag vet att dom du gör är goda :) Smaskens till sista slicken ;)

2008-11-05 @ 15:25:19
URL: http://iggesund.blogspot.com/
Postat av: iggemormor

Vaa? Vad är det för skola som det är sura mattanter på?? Jag kan säga åt dem å skärpa sig nästa gång jag är på kurs!! =D

2008-11-06 @ 21:12:20
Postat av: Sara

En MYCKET god smörgåstårta om jag får säga det. :) Hoppas att du kommer ihåg hur du gjorde den magiska godsaken för det kommer beställning ;) krmais

2008-11-07 @ 22:35:10

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0