Kalaslördag.

Efter många funderingar om när vi skulle åka och lite lek ute
var det dax att fara å göra iordning för Tobias kalas.
For mot staden och inhandlade lite dricka.
Men när vi kom inkonkandes med allt så fick vi inte
använda egen dricka utan måste köpa på bowlinghallen.
Inte heller kakor fick man ha med,
Det var ok med godis skålen vi hade.
Det började droppa in folk redan 14,30.
När klockan närmade sej 15 så fattades bara en tjej.
Alla hade bytt till skor och var på banan.
Vi hade fått hjälp att skriva in namnen så det var klart.
Tjejen som fattades kom inte heller så då fick jag rycka in:)

   

                       

   

När det var ca 15 min kvar att spela så gav Tobias upp.
Det var några med honom som gick och satte sej vid bordet.
Dom fick lite godis medans dom väntade.
När alla kom var det tårtdax.



Sån fin tårta hade jag beställt.
Jättegod prinsesstårta.
Till dom som inte tyckte om tårta smusslade jag till varsinn kaka.

   

Efter tårtan var det paketöppning och vilka fina presenter han fick!



Till och med Dennis fick ett litet paket.



Sedan var det bara dax för ihop plockning och alla barnen hämtades.
Vi skjutsade hem barnen till Åkre.
Där var dom just på väg att börja stöka.
Det hade frusit lite vatten till djuren så det skulle fixas med det oxå,
så jag bytte om till kläder jag hade i bilen och hjälpte till så gott jag kunde en stund.
Dennis vela fara hem så han och Göran for hem och Tobias och
jag blev kvar till det var dax att åka hem och kolla på Bond.
Mös på hemma resten av kvällen.

I morse var det upp igen ganska tidigt.
Göran skulle vara nere vid bryggorna vid 9 för upptagning av dom.
Jag städade och fejade för mamma, pappa, Irene, Hans och
lilla syster skulle komma och fira mej och Tobias.
Dom kom exakt kl 12.30 som var sagt.....
Hade gjort en bricka med rostbiff, skinka, kalkon och skinkstek.
Dekorerat med stjärnfrukt, kiwi, dadlar, melon,physalis och lite orange paprika.
2 sallader oxå, en med ruccola,som jag bara satte i halsen...
i den var det oliver, kikärtor, kapris, tomat, mm. och en vinegrätt derssing.
Den andra var det isbergssallad och gurka, salladslök, 
gröna bönor mm.
Till det hade jag värmt på en rotsaksgratäng som jag köpt klar, den är så god!
Nygräddat bröd, ost och bregott var det till.
Vi åt och mumsade men lite för mycket mat tyckte jag det blev kvar;)
Städade undan och gjorde kaffe.
Tobias gjorde efterrättskakan.
En underbar sak som jag fått recept av en jobbarkompis till.
Kladdkaka i micron klar på 3 min!!
Glass hade jag till det.
När jag sade till mamma att det varit nära att det skulle ha
blivit kalvdans till efterrätt så blev hon bestört.
Det var hon riktigt sugen på.
Det hade kalvats i Åkte i förrgår men det hade inte hunnit blivit
nått mjölkat på morgonen från den kon.
Göran var förbi i morse när han var i Rogstatrakten och kollade en bil.
Dom for vid 16, och jag tänkte åka och rida då.
Men Göran hade fått ett samtal som han måste kolla upp och 
Tobias hade pratat med en kompis som skulle komma då vårt främmande åkt.
Så då blev jag hemma och inte gjorde det nått heller.
Har precis städat ihop det lilla efter kalaset och sitter och summerar helgens händelser.
Kalasandet är inte över ännu.
På tisdag fyller ju Tobias på riktigt och då kommer farmor och farfar mfl.
Är ledig då så dom kommer redan kl 15.
Farmor hade nått möte vid 18, och det är bara bra det eftersom det är skola dagen efter.
Jag är ledig på tisdagen så då ska jag ev. med Tobias i skolan.
På måndagen är det nog så att Dennis ska till sklosköterskan så
då får jag väl vara med honom då.
På torsdag jobbar jag och till söndag.

Ja, det var lite av händelserna som varit och komma skall..
  
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0