Förlåt, förlåt...

Nu är det redan torsdag och jag har inte skrivit
på flera dagar igen....

Måndagens händelser i Åkre har jag väl inte riktigt velat skriva om kanske...
Tog en tur själv på Pontus och det gick väl inte så bra....
Han hade tappat en sko så vi skulle bara ner på täckten.
Och eftersom vi var nära hem så efter en ca 150 meters klumpsprång,
som jag har blackout ifrån så gick vi lungt och sansat hem igen..
Tänkte ett tag att jag skulle kasta mej av men då hanade jag rätt igen och det fixade til sej.
Vet inte om han tyckte det var roligt eller om han såg spöken igen....
Vill ju tro att han tyckte det var roligt.

Tisdagen var en jobbar dag.
Ingen rolig när det började med skäll....
Men gick och blev mer och mer förbannad,
så när man helt plötsligt fick beröm...
då blev man ju paff....

Onsdagen var en ledig dag i Åkre igen.
Började med att jag fick ut i skogen och leta Pontus.
Då hade hästarna rivit stängslet och varit tillsammans en stund.
Så han var fortfarande i hagen fast i islänningarnas hage.
Matade och donade sedan for vi och tvättade nya transporten på ok.
Hämtade upp killarna på tillbaka vägen.
Åkte nästan på en gång för Åkre barnen var hemma och sjuka dom.
Hämtade upp killarnas plånböcker och for till stan igen.
Var på Albinsleksaker och både Tobias och Dennis gjorde slut på deras sparpengar.
Åt middag på cafe´t.
Sara var med oss oxå.
Tobias följde med henne för hon och Johan tänkte komma ut ändå.
Handlade lite innan vi for hem.
Ica kom med hon oxå så vi åt en kvällsmacka
innan det var dax för sängen för killarna.

Idag har jag haft matbjudning.
Så jag jobbade mellan 10-19,lika i morgon.
Hann städa och torka golven innan jag for in.
Skulle ringa och gratta Anna men hon hade inte
nån telefon på sej så jag fick smsa.
Ringde och kollade så mamma var uppe och på benen med....
När jag slutade handlade jag lite och sedan var jag till Åkre en snabbis.
Pratade med lillasyster när jag for hem.

I morgon är det jobb igen.

I helgen är jag ledig, ska till Maråker en dag.
Vet inte vilken, men jag har ridning båda kvällarna så det blir bara över dagen.

Ha det så bra så skrivs vi nått mera sedan!!



Kommentarer
Postat av: Anders

Skäll och beröm på samma dag??? Från samma person också eller??? :-S

2008-11-16 @ 15:41:31
URL: http://iggesund.blogspot.com/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0