Vart tar tiden vägen.

Förra veckan knäppte jag igång datorn 1 gång.
Tv´n var på när det var fotboll.
Härlig vecka alltså:)
Måndagen var ledig dag och eftersom Tobias sommarlov så är han hemma oxå.
Vi for till Jansson direkt efter frukost.
Där var huset fullt.
Hjälpte till med sysslorna i ladugården och sedan städade vi
åt kalvarna.
Dennis hade ju pratat så mycket om 4-hjuls körningen så Tobias vela ju oxå.
Höll på att ta ner fru J med tjat.
Men sedan fick han köra!!!



Här är han mitt i bland kossorna.
Körde runt på Janssonbarnen och Dennis i hagarna
och vi gick med och stängde.
En härlig dag men tyvärr lära vi åka hem för ett möte.

Tisdagen var det jobb tidigt och dagis och fritids för killarna då.
Tog en liten tur när vi kom hem med traktorn.

   

Hamnade på Gräsmaln med en massa bekanta.
Mysig tur, inte hemma förrän klockan var 22.

Onsdagen blev en jobbar dag det med tyvärr.
Började strax före 10 så jag hann ta reda på lite här hemma.
Slutade efter 17.
Hade fått papper om killarnas fotbollsskola.
Trodde det var må-to och att dom skulle gå på dagis och fritids fre.
Men det var ju hela veckan.
Så då var torsdagen sista dagen ju....
For till Kjelles när dom öppnade på to och fixade
med lite blommor och kort innan jag lämnade på dagis.
Hade massor att uträtta innan jag började jobba kl 13.
Sedan var vi framme på midsommarafton.
Tyvärr var det en jobbar dag för mej.
Men vi hann äta en mysig frukost innan jag for.
När jag slutade for jag hem med en väldig fart och
donade med lite knytis innan vi gick ner till grannarna.



Så här fint väder och mysigt hade vi hos grannarna.
Åt massor och otroligt gott.
Sitter mot deras bastu och sjön runt knuten.
Flyttade upp på verandan när det var dax för jordgubbspajen.
Kom lagomt hem vid 23 när Sara kom och hämtade mej för vi skulle hämta upp lillLinda.
Lade mej vid 01.
Göran har ju jour så han åkte visst en sväng vid 02..?
Vet att jag hörde telefonen men sedan då??
Idag var det lite molningt på fm, men sedan blev det fint.
Donade på och tog hand om hönorna och så.
Sara och lillLinda kom och vi var nere på stranden och
badade nästan 2 timmar innan vi gjorde tacos till middag.
Satt ute i solen och åt.
Men sedan kom det läskiga moln så vi plockade in allt och fixade.
Båten är nästan klar nu, så när dom åkt så började jag fixa med gardiner till den.
Nu känns det som det är natti strax.
Jobbar 12-21 i morgon.
Ledig måndag och då skulle vi nog till Jansson igen.
Men.....killarna har ju fotbollsskola så det blir ju bara jag!!!!

Ha det så bra, det ska jag!

Kommentarer
Postat av: AB

Ah, najs med blogg igen :) Härligt väder var det då på midsommarafton - även om det blev lite sent för vår del också. Men bättre sent än aldrig :) Men idag var det sjukt mycket att göra - och mycket kunder! Märkligt, trodde alla skulle vara hemma och va´ bakis & skakis! Trevlig fortsättning på helgen!

2008-06-21 @ 23:15:26
URL: http://iggesund.blogspot.com/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0