Sista lediga helgen innan jul!

Tillringades väldigt trevligt och juligt!
Handlade innan jag får hem på fredagen.
Tittade in till Erika på Bredagatan innan jag får hem.
Väl hemma myste vi på och kollade idol till det var nyheter.
På lördagen städade jag på innan det var dax att gå ut i det underbara vädret.
Det var SOL,ca 5- och vindstilla.
Det hade ju kommit bra mycket snö så vi åkte madrass och bob en sväng.
Göran plogade upp en bana till killarna på vår gräsmatta.
Där åkte dom 4-hjuling.
Rasmus kom och Sanna var här.
Maja,Alva,Linda och Jörgen kom och åt lunch med oss.
Vi fikade och for sedan till Glysis för att kolla på lucia och Saras fina uppvisning.
lämnade av Tobias hos Rasmus för dom vela inte med.
På väg in stannade vi vid en farbror som hade kört i diket.
Men det hade gått bra så jag visade vart han kunde få tag
på en traktor och sedan for vi vidare.
Allt på Glysis var så mysigt.
Lillkillarna som spelade hockey var supersöta.
Och tjejerna som åkte konståkning var superduktiga.
Hudiksvalls lucia som var på jobbet i torsdags var oxå bra.
Beställde pizza när vi hämtat Tobias och var på väg hem. 
Mumsade och åt gott, mös på bara.
Söndags morgonen var oxå mys och tredje ljuset tändes.
Det går ju så fort!
Robban var här och hjälpte Göran med traktorn och vid 12.30 hörde jag hur den startade ute.
Tur var väl det för vi var bjudna på julbort kl 13!!
Så det blev turbofart på Göran när han kom in.
Som tur var var värdfolket ochså lite sena,
men vi kom fram sist ändå...förlåt!
Hade lite problem med barnvakt men det ordnade sej med att grannar var hemma,
så killarna bara fortsatte leka dom.
Var bjudna av Erika och Stefan i Åkre på Parkhyddan.
Där var det hur bra som hellst.
13 pers var vi där.
Åt och njöt riktigt av båda sällskapet och maten.
Vid 16 var vi mätta och redo för soffan;)
Göran for på hockey och jag hem en sväng för att kolla till killarna.
Men dom hade det så bra så.
Det var cola utspillt och pizzan och allt godis uppätet.
Men dom hade ju haft hjälp av kompisarna på gatan!
Bytte om och for iväg på ridskolan.
Där fick jag hjälp att fundera ut Vestus eftersom han är lite speciell,
men väldigt rolig att rida!
Det gick bra fast vi galopperade inte.
Sista gången var det för i år.
11 januari är nästa gån och då får vi ny lärare.
Nej, men nu ska jag åka till Poppe och Erika.
Ha en bra dag ni med.
Ska til skolan kl 13.30 idag oxå ju!!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0