Dan före dopparedan.

Ja, fast det inte känns så är det julafton i morgon.
Jobbade 9,45-20,45 på lördagen och det var verkligen en intensiv dag.
Har aldrig haft så mycket pengar i kassan nån gång...
Men det gick bra ändå.
Söndagen var mycket igen, men även den dagen gick bra.
Klädde granen när jag kom hem och städade det sista.
Måndagen tog jag med mej Tobias och Dennis och åkte till Åkre.
Hjälpte till lite och donade på.
Fick smaka Erikas goda ostkaka.
Jag gjorde saftsås och tog med.
Efter fikat vid 12 for vi hemmåt.
Anna ringde en sväng och frågade om jag inte var julstressad.
Men nej, då rensade jag hö.....
Har ju varit klar en tid nu.
Det sista vill men ju inte vara utan.
Vid 15 åkte vi mot stan och hämtade upp Maja.
For ut till Stocka och grattade farfar som fyllde år.
Fikade en himmla massa gott där.
När vi kom tillbaka till stan stannade vi på Hemköp
och handlade det lilla vi skulle ha.
Slog in lite paket när killarna lagt sej.
Idag har jag jobbat mellan 8-17.
Satt mycket i kassan men däremmellan hann
jag fixa med både julkorgar och lunch för personalen.
Sara följde mej på stan när jag slutat så jag fick inhandla det sista till killarna.
Åkte förbi Åkre och fick en ostkaka av Erika, tack tack!!
Väl hemma åt vi lite sill, skinka och ägg.
Dennis somnade i soffan han som vanligt.
Tobias utan problem,
nu är det nog min tur tror jag.
Har gjort en kalvdans som ska med til mamma oxå.
Hoppas den blir bra!

Så nu till er alla från oss alla,
En riktigt god jul.
Det ska jag ha utan stress och andra jobbiga saker, vi ska bara vara!!









I morgon vaknas det kanske inte så tidigt här hoppas vi...
Men sedan ryker all papper av klapparna och vi hoppas det är till belåtenhet.
Efter frukosten far vi till Maråker.
Där äter vi sillunch vid 12, ut och leker en stund kanske med morfars 4-hjuling.
Kl 15 är det ju Kalle som vi ska titta på.
Tomten kommer nog efter det och sedan är det det varma till middag.
När vi lagomt hämtat oss far vi hemmåt.
På juldan är det tänkt vi ska till Stocka på fm.
Jag jobbar 15-22,15.
Annandagen åker gänget till Harmånger och firar Görans mormor.
Jag jobbar 10-18.
Sedan är det helg!!
Ledig lö,sö och måndag.
Ja, nu är vi så långt fram igen.

Men ha det nu så bra så höres och synes vi.
Och till alla som inte vårat julkort kommit till:
God jul och gott nytt 2009!!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0