Härliga dag.

Söndagen började ju med en tidig promenad med stavarna och en granne.
For och jobbade fter en härlig frukost som stod på bordet när jag kom hem.
På jobbet är det bara att sätta sej i kassan när man kommer för då ska dom andra 2 ha sina raster.
Sedan vill man ju att dom ska få hinna fixa klart det dom börjat med undre förmiddagen.
Dom gick hem vid 15 och två nya kom.
Då fick jag en stund till att ta bort den partnerskapen vi haft till söndagen.
En annan tjej kom och ersatte med vid 16,30 så jag kunde åka och rida,tack,tack!!
När jag kom till stallet så skulle jag ha Petter och han skulle ha gått den lektionen före mej,
så jag tog det lugnt och kollade på och när jag sade att jag skulle gå ner var det nån som frågade om inte jag skulle ha Petter??
-Jo,det ska jag men han går ju...
-Nej han står ju i sin box.
Oj då blev det fart kan jag säga.
Men som tur var så hade inte dom andra tjejerna kommit så långt med
sina hästar heller så det var bara att sätta världens fart och göra honom färdig.
Killen som stod att han skulle ha Petter hade inte dykt upp.
Blev klar samtidigt som dom andra så vi gick ner.
Hade en ganska dårlig start på lektionen för Petter vela inte trava.
Fick då ta en spö, även kallad trollspö....
Då blev det fart minsann.
Hur kul som hellst blev det då.
Tänkte på att förlänga mina stigläder för jag har nog haft dom för korta fast det känts bra.
Stigbyglarna sitter inte som gjutna då men det är väl nått jag får jobba med.
Vi fick tillslut beröm ivarjefall.....
Travade över bommar både i lättridning och stående.
Då är det kul för det händer lite.
När jag satt av var det meningen jag skulle ta Petter upp oxå,
men han skulle gå kvar så jag satte mej och kolla och blev bjuden på kaffe!
När jag kom hem var alla ute.
Dennis hade sovit en sväng på 3,5 timme mitt på dan och Göran var sugen på en promenad.
Tog med oss nån morot och gick till Collo.
Han hade just gått in så vi fick gå in til honom och ge dom.
Göran fortsatte en sväng han.
Kvälls macka och sedan natti.
Dennis sov med mej och Göran i hans säng.
Men det har gått bra i natt.
I morse vaknade alla utom Tobias tidigt.
Dennis somnade om och jag fick gå upp till Tobias och väcka honom.
När Tobias åkt satte jag mej här en sväng.
Sedan var det dax att fara till stan och banken.
Där gick det jättebra.
Har ju funderat om utbyggnaden och nu verkar det som om det ska bli nått.
Men det ligger ju om ca 1 år frammåt.
Men maskineriet är i rullning ivarje fall.
Hämtade upp Sara efter det och vi for till Näsviken, 
men affären vi skulle till var stängd.
For till Forsa och kollade lite och sedan till stan.
Åt lunch och hämtade Tobias på skolan.
Sedan var vi nog i alla klädaffärer i stan tror jag.
 Kom hem ca 5 min före Göran.
Har just stekt på korv och potatis i en pyttipanna med våra hönsägg till.
Ska ta och tvätta lite mera nu så hej på er så länge!!!

Kommentarer
Postat av: Sara

Tack för idag :)

2008-04-28 @ 18:47:10

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0