Äntligen!!

Hon ringde igår och änteligen får jag komma och rida med henne!!
Gissa om jag svävade på små moln efter det.
Ska snart fara nu,
Killarna ska till en dagis kompis till Dennis.

Annars hade vi en riktigt härlig dag igår.
Började med en promenad med grannen redan kl 8.
Hon var inte riktigt vaken så jag fick gå ner och vänta på henne en stund.
Men det var härlig när vi kom iväg.
Här hemma hade det lovats frulle när vi kom hem,
men det var då inte nått på G inte.
Utan det snusades och sov i vårt sovrum när jag kom hem...
Städade och plockade en stund efter att alla gått ut.
Gjorde iordning en lunchkorg och hoppade upp på
traktorvagnen och for till havet, grannbarnen oxå med.
Härligt, men lite blåsigt.
Tog en sightseeingtur i Lingarö.
Fixade lite med steken och fixade så strömmingarna blev fileér,
stekte dom och lade in.
Pratade med andra grannar som var på promenad,
varav ett barn blev kvar här när dom fortsatte...
Åt den goda steken med rotsaksgratäng,
hur gott som hellst.
Alla försvann ut igen och jag drog fram stolen på verandan i solen och sov lite...
Hittade sedan en bra bok och började läsa för första gången sedan förra sommaren.
Grannen från promenaden i morse kom och hade tappat bilnycklarna
så då var det bara att ta samma promenad igen...
Sedan var det in plockat och fixat när jag kom hem.
Alla vinterleksaker som snöslungan och bobbarna var nerställda i
skotergaraget och dom sommrigaleksakerna var upp körda,
som minitraktorn och cyklarna.
Killarna somnade ovaggade efter en heldag ute och vi kollade en film.

Så nu är det dax för frulle igen och sedan bär det iväg!!

Kommentarer
Postat av: Hanna

Det här helgvädret kan vi inte klaga på va?;-) Hur skönt som helst!

2008-04-20 @ 09:05:17
URL: http://hannabizz.blogspot.com
Postat av: Jana

Jaa, det har varit hur härligt som hellst när man hamnat i lä och solen gassat.
Ridningen idag var underbar!!Otroligt härlig häst och så snäll.Tyvärr så hade kameran bestämt att spara fotona så jag inte vet hur jag får ur dom ur kameran....HJÄLP!!Så foton kommer senare.
Kram Jana.

2008-04-20 @ 20:25:55
URL: http://janas.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0